6 יתרונות בולטים של סוללות ליתיום

סוללות ליתיום-יון הן ללא ספק הסוג הפופולרי ביותר של סוללות נטענות. ניתן להשתמש בהם למגוון מוצרים החל מטלפונים ניידים ועד מכוניות, והאיכויות שלהן עדיפות בהשוואה לסוללות נטענות אחרות. להלן היתרונות הגדולים ביותר של סוללות ליתיום-יון.

סוללות ליתיום ידידותיות לסביבה

סוללות ליתיום יון מכילות רמות נמוכות יחסית של מתכות רעילות הנמצאות בסוגים אחרים של סוללות, כמו למשל בסוללות עופרת וחומצה ניקל-קדמיום (NiCd). סוללות ליתיום הן בטוחות יותר מסוגי סוללות רבות אחרות אך הן עדיין דורשות מחזור נכון, לכן לעולם אל תכניסו את הסוללות המשומשות שלכם עם האשפה הרגילה.

סוללות ליתיום
סוללות ליתיום

קלות וקומפקטיות

אלקטרודות המשמשות בדרך כלל בסוללות ליתיום-יון, ליתיום ופחמן, הן קלות משקל בפני עצמן, מה שהופך סוללות קטנות וקלות בהרבה מהמקבילות הוותיקות שלהן כגון סוללות חומצה עופרת. לשם השוואה, סוללת ליתיום-יון טיפוסית של 51Ah (= אמפר-שעה) שוקלת בערך אותו דבר כמו סוללת חומצת עופרת 24Ah (כ-6-7 ק"ג), אך מספקת פי שניים מהקיבולת.

בעלות צפיפות אנרגיה גבוהה

ליתיום הוא אלמנט מאוד תגובתי בעל יכולת שחרור ואחסון כמויות גדולות של אנרגיה, ומאפשר לסוללות ליתיום יון לארוז קיבולת אנרגיה גבוהה בגודל קטן. הדבר מתורגם לסוללות ליתיום-יון שעובדות זמן רב יותר בין הטעינות בהשוואה לסוללות נטענות אחרות, תוך שמירה על רמת הביצועים הגבוהה שלהן.

דורשות תחזוקה נמוכה

לסוגים ישנים יותר של סוללות נטענות, כגון סוללות ניקל-קדמיום או ניקל-מתכת הידריד, היה מה שנקרא "אפקט זיכרון", או "אפקט סוללה עצלה": אם הן היו פורקות שוב ושוב באופן חלקי לפני הטעינה כשהן בחנייה, בסופו של דבר הסוללה הייתה מספקת רק כמות אנרגיה ששימשה במהלך הפריקות החלקיות לפני שהמתח שלהן ירד. כדי להימנע מכך, יהיה צורך לשמור על סוללות NiCd ו- NiMH באופן קבוע על ידי פריקה מלאה וטעינה מחדש.

סוללות ליתיום-יון אינן סובלות מאפקט הזיכרון, מה שאומר שתמיד הן נשארות על העוצמה האחרונה שלהן, ותוכל להטעין אותן בין אם השתמשת ב -100% או ב -25% מהקיבולת שלהן ללא צורך בתחזוקה מטרידה!

בעלות מחזורי טעינה ארוכים

סוללות ליתיום-יון איכותיות מחזיקות כ -1000 מחזורי טעינה מלאים. מחזור טעינה מלא הוא כאשר הסוללה מתרוקנת ולאחר מכן נטענת למלואה, לכן שימוש בסוללה עד קיבולת של 75% ולאחר מכן חיבור שלה לטעינה אינו מהווה מחזור טעינה מלא. כאשר הסוללה שלכם נטענת בחזרה למלואה, אתם עדיין יכולים להשתמש ב -75% מהקיבולת שנותרה לכם לפני שהטענתם את הסוללה; רק אז הסוללה שלכם עברה מחזור טעינה מלא.

בעלות קצב פריקה נמוך

לסוללות ליתיום-יון יש גם קצב פריקה נמוכה יחסית. פריקה עצמית היא תופעה טבעית ובלתי הפיכה לסוללות, כאשר תגובות כימיות בתוך הסוללות מפחיתות את יכולתן גם כאשר הסוללה אינה בשימוש. קצב הפריקה העצמית של סוללות ליתיום-יון מגיע לשיא של כ -5% בתוך 24 השעות הראשונות לאחר טעינת הסוללה, ולאחר מכן מצטמצם ל 1-2% לחודש. לשם השוואה, סוללות נטענות המבוססות על ניקל מאבדות כ-10-15% מיכולתן לאחר הטענה ועוד 10-15% לחודש.

קבלו מידע מקצועי נוסף באתר https://greengoenergy.co.il