כיצד השתנו מחירי בתי האבות הסיעודיים במהלך השנים?

אנשים מזדקנים במהלך השנים, לעיתים הם נמצאים במצב סיעודי, או אז מומלץ למצוא בעבורם בית אבות מתאים. 

בירור מעמיק לגבי מחירים

לרוב אלה הם הילדים שדואגים למצוא עבור הוריהם בית אבות סיעודי, זאת במצבים שהם כבר אינם יכולים לטפל בהם בעצמם. מן הסתם המחיר של בית אבות סיעודי הינו פקטור משמעותי.

עלות חודשית

העלות  היא חודשית, ישנם בתי אבות זולים יותר ויקרים יותר. בשל יוקר המחייה בארץ, גם מחיריהם של בתי אבות סיעודיים עלו במהלך השנים. ניתן למצוא מידע מקיף בנושא מחיר בית אבות סיעודי באתר נוה שלו.

בחירת בית אבות

את בית האבות הסיעודי בוחרים על פי כמה פרמטרים: המצב הרפואי הפיזי של הקשיש, מצבו הקוגניטיבי, ויש הבדלים מהותיים בסוג השירותים והטיפולים שבית האבות מציע לקשישים.

מחלקות

קיימות כמה מחלקות בבתי האבות הללו: מחלקות דיור תומך לדיירים עצמאיים, מחלקות לתשושי נפש, ומחלקות לסיעודיים. לא בכל בתי האבות יש את כלל המחלקות, ולכן כדאי למצוא אחד כזה.

מיהו אדם סיעודי?

במדינת ישראל המוסד לביטוח לאומי מכיר באנשים הסובלים ממצב סיעודי, הם עורכים לו מבחן, כיצד הוא מבצע פעולות יומיומיות:

האם הוא יכול לקום או לשכב על מיטה או כיסא? האם הוא מסוגל להתלבש ולהתפשט לבד? האם הוא מסוגל להתרחץ בעצמו? לאכול ולשתות? האם הוא שולט על הסוגרים? 

מחירי בתי אבות סיעודיים, מדובר בעשרות אלפי שקלים לחודש

ישנם בארץ לא מעט בתי אבות סיעודיים בהתאם לצרכיו של הקשיש. המחירים אינם זולים ויש קשישים סיעודיים שאינם יכולים לממן בעצמם את השהות במוסד.

סיוע של משרד הבריאות

אם לקשיש אין אמצעים כספיים על מנת לשהות במוסד, ישנו מושג הנקרא קוד, הוא שייך למשרד הבריאות, כאן מדובר באישור ממשרד הבריאות, להשתתף בעלות המימון. הקוד רלוונטי גם לקשישים סיעודיים.