רוסטר איכותי למגוון בישולים

רוסטר איכותי

בשנים האחרונות עלתה המודעות לבישול איכותי כמו השפים הגדולים וכמו במסעדות ובשלנים רבים מצטיידים באביזרי ופריטי בישול בסטנדרטים גבוהים ורוקחים מטעמים ממש כמו במסעדות נחשבות. אחד הגילויים המלהיבים בזירת הקולינריה הוא רוסטר, מחבת צלייה או תבנית צלייה (תלוי איך מסתכלים על זה) בעלת קירות גבוהים שאידיאלית לבישול וצלייה בטמפרטורה גבוהה במיוחד ללא שמן.

צולים ונהנים מבשר עסיסי ולא יבש

סיר רוסטר מתאים למגוון בישולים והכנת מנות כמו נתבי בשר, ירקות, לזניה, קדרות. הוא רלבנטי הן לצלייה והן לטיגון בישול ואפילו אפייה וייחוד נוסף שלו הוא במשטח המונע הדבקה.
בבחירת רוסטר חשוב להקפיד על טיב החומרים מהם הוא עשוי לרוב נירוסטה או ברזל יצוק ושהקירות גבוהים דיים על מנת ללכוד את החום פנימה ולאסוף את הנוזלים וכן מדובר בחומרים שנחשבים למוליכי חום פנטסטיים ומצד שני, מונעים מעטה חרוך.
כמו כן, שהוא משלב מדף צלייה כדי שטפטופי הצלייה ייאספו בתחתית התבנית. המתלה מונע גם מהצלי לגעת בתחתית התבנית וכך לקדם פיזור חום אחיד. כמו כן, הבישול ברוסטר מונע התייבשות.

ברוב המקרים תבנית צלייה משמשת לצלייה של נתחי בשר גדולים ולכן התבניות רחבות וגם כבדות ומרובות שחבות על מנת שיהיו עמידות בטמפרטורות גבוהות למדי יותר מאשר לדוגמא מחבת טפלון. אפשר להשתמש ברוסטר הן בתנור והן על הכיריים כשגולת הכותרת היא ארומה עשירה של טעמים, בשרים עסיסיים וירקות פריכים וטעימים.
מומלץ לרכוש תבנית צלייה של חברה מובילה או מותג ידוע באיכות ובסטנדרטים ללא פשרות וגם לוודא שיש ידית אחיזה ליצירות והרמה / הנחה בטוחה של התבנית ללא סכנת כוויה. רצוי ידיות גדולות שנוחות גם לתמרן עם התבנית וכן חסינות מפני חום שלא נשברות אלא שהן המשך ישיר של המוצר.

כיצד לבחור את הרוסטר האולטימטיבי?

התאימו את גודל הרוסטר למנות המבוקשות ולגודל הנתחים שלרוב אתם צולים ואל תתפשרו על מתלה או מסנן. המתלה קריטי לכך שהעור לא יידבק ומאפשר זרימת אוויר חם במהלך הצלייה למען פריכות העור ותהליך הבישול – כיוון שהבשר נצלה כך באוויר החם מסביב ולא מתבשל במיצים של עצמו.
בדקו עד איזו דרגה של טמפרטורה יכול להגיע הרוסטר והאם יש לו ציפוי מונע הדבקה, שיכול להקל מאוד על מלאכת הניקיון הנדרשת לתחזוקה השוטפת. לרוב הניקוי הוא עם סודה לאפייה וחומץ ומים חמים, כשמשרים את התבנית למשך חצי שעה במים חמים ויש גם המלצות והוראות ניקוי של היצרן מצורפות למוצר.
כאמור, ניתן למצוא תבניות צלייה משלל סוגים וחומרים כשאלומיניום נחשב למוליך חום מצוין ונירוסטה קלה במיוחד לניקוי וברזל יצוק אף הוא מוליך חום, אך יש להתייחס לכבדות הגבוהה שלו. כמו כן להתאמה למה שמתבשל, כיוון שאם התבנית תהיה קטנה מדי הבשר יתבשל במיצים שלו במקום להיצלות כמו שצריך. הנוסחה היא שתבנית הצלייה תהיה גדולה בלפחות 5 סנטימטרים מכל הצדדים של המוצר הנצלה. חשוב כמובן גם להתאים את מידת התבנית לגודל התנור במיוחד אם ברצונכם לבשל בו זמנית באמצעות שני רוסטרים.
בכל מקרה, אפשר לשדרג את הצלייה בהוספת מעטה אלומיניום על מנת להשיג אטימות גבוהה יותר של חום ולחות. ישנם דגמים המגיעים גם עם מכסים מותאמים לגודל התבנית.

חפשו רוסטר בחנויות המובילות הפיזיות והאינטרנטיות המתמחות בכלי בישול, במקום ששם דגש על איכות ויחס אישי. בדקו שהדגם המועדף אכן מתאים לכיריים ולסוג הכיריים שיש לכם – אינדוקציה, גז, קרמי או חשמל ולתנור ושהוא מגיע גם עם אחריות. ניתן להשוות מחירים, אך לזכור שעל איכות שווה לשלם!