למה אתם חייבים לערוך השוואת משכנתאות

אנחנו לא באמת צריכים לענות על זה.. עריכת השוואת משכנתאות בין הבנקים כאשר אתם רוצים לקחת משכנתא יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים בהחזרים הכוללים של המשכנתא הממוצעת. מכיוון שברוב המקרים סכום ההלוואה הוא גדול מאוד בן מאות אלפי שקלים.

לדוגמא: כאשר אתם לוקחים משכנתא של 400,000 שקלים בריבית קבועה שאינה צמודה למדד, בריבית של 4.4 אתם תצטרכו לשלם 606,800 שקלים. לעומת זאת אם תקבלו את המשכנתא בריבית של 4.3 אתם יכולים להרוויח יותר מ – 6,000 שקלים והתשלום הכולל יעמוד על 601,400 ש"ח.

ישנם מקרים בהם ההבדלים של הצעות משכנתא מהבנקים השונים הם בהבדל של עד חצי אחוז. במקרים אלה מדובר בהפרשים משמעותיים יחסית גם בנוגע להחזרים החודשיים בהפרשים של עשרות אלפי שקלים.

השוואת משכנתאות

אז למה אתם חייבים לערוך השוואת משכנתאות? אני חושב שכבר ברור לכם. נקודה נוספת שכדאי שתדעו היא הטיימינג של עריכת ההשוואה. כדאי לערות את ההשוואה מוקדם ככל האפשר, ביחס לזמן בו אתם רוצים להוציא את המשכנתא, כך תקבלו הצעות טובות וגמישות יותר.

מנגד, ככל שתאחרו את עריכת ההשוואה, יכולות הגמישות והמיקוח שלכם מול הבנקים יקטנו. זאת מכיוון שהבנקים מבינים בדיוק כמוכם שככל שמתקרב הזמן בו אתם זקוקים לכסף, כך אתם יותר לחוצים והם יכולים להציע לכם הלוואות בתנאים איך נאמר… לא הכי אטרקטיביים, בהנחה שזמנכם כבר לא בידכם ולא תערכו השוואות מול בנקים אחרים.

כמו כן, מכיוון שכיום ניתן לקבל משכנתא מחולקת לכמה מסלולים, כאשר 2/3 מתוכה היא במסלול קבוע אחד, ייתכן שמשתלם לכם גם לערוך השוואת מסלולים לבדיקת עומק של מה יותר משתלם לכם. ו.. תמיד כדאי להיוועץ ביועץ או חברים. למידע אודות יועץ משכנתאות פרטי