ניהול רכש הוא תהליך של תכנון, בקרה ותיאום רכישת סחורות ושירותים לצורך השגת יעדים ארגוניים. הוא תהליך המסייע במיקור, רכש ואספקה של סחורות ושירותים. חשוב לארגונים להבין כיצד פועל ניהול הרכש שלהם. מאמר זה ידון בתחומים השונים שיש לבצע אופטימיזציה ומה ניתן לעשות כדי לשפר אותם.

מדוע כדאי לייעל את ניהול הרכש?

ניתן לייעל את ניהול הרכש כדי להגביר את היעילות, להפחית עלויות, לשפר את הפרודוקטיביות, להפחית סיכונים ולעמוד בציפיות הלקוחות. אופטימיזציה של ניהול הרכש חשובה לכל חברה על מנת להישאר תחרותית בשוק.

איך תדע אם אתה צריך לייעל את ניהול הרכש בחברה שלך?

השלב הראשון באופטימיזציה של תהליך הרכש של החברה שלך הוא זיהוי היכן ניתן לשפר אותו – בעצמך או בצד שלישי. זה יכול להיעשות באמצעות בנצ'מרק עם חברות אחרות או על ידי ביצוע ביקורת על התהליכים הנוכחיים שלך.

מה הנתונים אומרים?

במחקר שנערך לאחרונה, נמצא כי חברות שלא ביצעו אופטימיזציה של ניהול הרכש שלהן מפסידות כ-4.5 מיליארד דולר בהכנסות מדי שנה. זאת בשל העובדה שחברות אלו אינן מסוגלות להשיג את העסקאות הטובות ביותר עבור המוצרים והשירותים שלהן. על מנת להימנע מכך, עליכם להבין מהו מצב ניהול הרכש הנוכחי של החברה שלכם וכיצד ניתן לשפר אותו. הצעד הראשון הוא להבין מה החברה שלך מוציאה על ניהול רכש מדי שנה והיכן יש צורך בתחומי השיפור הגדולים ביותר. זה ייתן לך מושג באילו תחומים בעסק שלך צריך שיפור הכי הרבה.

איך נדע אם החברה שלי זקוקה לייעול בניהול רכש?

הדרך הטובה ביותר לדעת אם החברה שלך זקוקה לאופטימיזציה של ניהול רכש היא על ידי הסתכלות על היעילות הכוללת של החברה שלך. אתה יכול לעשות זאת על ידי הסתכלות על המספרים, כמו גם לקבל חוות דעת מקצועית האם יש או אין בעיות בניהול הרכש.

אם אינך מצליח למצוא מידע כלשהו על מדוע יש בעיה בניהול רכש, עליך לשקול לשכור יועץ או סוכנות חיצונית המתמחה בתחום זה ויכולה לספק תובנות לגבי מה תהיה דרך הפעולה הטובה ביותר עבור החברה שלך. 

מידע נוסף באתר תכלית ייעוץ עסקי