שיקום נזקים – חשוב לדעת

ישנם מבנים רבים אשר נזקקים במהלך השנים לשיקום נזקים, בין אם מדובר בשיקום של נזק אשר נגרם כתוצאה מאסון טבע, שיטפונות ואסונות אחרים, ובין אם מדובר באסונות שנגרמים כתוצאה ממעשה אדם, הצתה או מכל סיבה אחרת. כמו כן, יש מבנים רבים שנזקקים לשיקום כתוצאה מבעיה אשר נוצרה כתוצאה מבלאי במבנה, למשל, פיצוץ צנרת.

שיקום נזקים מתבצע על ידי גורמי מקצוע שיודעים לזהות את מקור הנזק (בקרו באתר מומחים בתחום https://stuffstore.co.il), יודעים למפות את השטח בצורה נכונה על מנת לדעת כיצד להתמודד עם הבעיה, וכן כיצד לטפל בה בצורה נכונה. מן הסתם, הטיפול יתבצע על ידי צוות מקצועי שעובד עם האחראי על תהליך השיקום.

כשאנחנו ניגשים לתהליך של שיקום נזקים, הרי שעלינו לזכור כמה נקודות ולדעת כמה דברים אשר אמורים להוות דגש לעניין זה.

ראשית, תהליך השיקום לא יכול להתבצע לפני שאנחנו בוחנים את המבנה היטב, בוחנים באיזה מצב הוא, האם ניתן צריך לבצע תהליכים מקדימים לשיקום.

שנית, תהליכים מקדימים יכולים להיות, פינוי חפצים, ניתוק מערכות (חשמל, מים), תיחום השטח כך שלא ייכנסו אנשים זרים שאינם מורשים להיכנס אל המקום ועוד. כל דבר כזה יכול להשפיע, כך או אחרת על שיקום המבנה ועל אופי השימוש בו. במקרה של הצפה אזי שעלינו להוציא את כל המים ולייבש את המקום (קראו כאן כיצד), רק לאחר מכן נוכל להתחיל בתהליך השיקום.

שלישית, שיקום נזקים הוא תהליך מתמשך. אנחנו לא יכולים לבצע את התהליך בזבנג וגמרנו. אנחנו צריכים לייצר תוכנית על פיה נבצע את תהליך השיקום. עלינו לעבוד על פי התוכנית ובמידה ויש צורך לשנות, עלינו להיערך בהתאם.

ארבע, חשוב מאוד שאנחנו נבצע תהליך עם אנשי מקצוע שמתמחים לא רק בעבודה הנקודתית אלא מעבר לכך, קרי, בעלי מקצוע שידעו כיצד לטפל בנזק באופן נקודתי. לא פעם קיים הבדל בין תיקון בעיה או התקנה של מערכת לבין שיקום נזק במערכת או במבנה כולו. שכן זה דורש גם סילוק של המערכת הישנה או תיקון שלה, וכן התקנה של מערכת חדשה במקום.