רוצים להקים סטארטאפ? המאמר הבא הוא בשבילכם

גם השנה הצליחו לא מעט סאטרטאפים להגיע לבשלות ולהניב אקזיט מפואר. אבל לא כדאי להקים סטארטאפ רק מתוך מטרה לחשוב על המיליונים. אם אתם רוצים להגדיל מאוד את סיכוייכם להגשים את החלום, המאמר הבא יעזור לכם להתקרב למטרה.

הפרידו בין רעיונות ממשיים לחלומות סתם

אי אפשר לפריז בכוחם של חלומות או בכוחה של תשוקה לשנות את העולם. יחד עם זאת, לא כל רעיון שעל פניו נראה מוצלח, הוא באמת כזה. כשאתם קוראים את המאמר הזה, סביר להניח שכבר יש לכם לא מעט רעיונות לסטארטאפ. חשוב להקדים ולהפריד בין רעיונות שיש בהם פוטנציאל ושווה להשקיע בהם עוד זמן, לבין רעיונות שהם לא יותר ממטבעות נחושת שמתחפשים למטבעות זהב.

איך מזהים רעיונות טובים ממש

רעיונות טובים ממש אפשר לזהות בכמה דרכים. למשל, צריך לחשוב איך הרעיון הזה פותר איזו בעיה או עונה על צורך, שאף רעיון אחר או דרך אחרת כיום לא יכולים לבצע. לדוגמא, אם יש למישהו רעיון לפתח מנוע נקי מסוג חדש, זה אולי נשמע טוב, אבל כבר יש דבר כזה. מכונית חשמלית מוצלחת עונה על הצורך הזה. אולם, אם לדוגמא יש לכם רעיון לשפר עוד יותר את המנוע של מכונית חשמלית או לפתח משהו טכנולוגי שישפר את היעילות של רכב כזה, פה הרעיון כבר משפר, נחוץ ויש לו ערך.

וודאו שלא הקדימו אתכם

מה הייתם אומרים אם מישהו היה מספר לכם שיזם טכנולוגי מתכוון להקים רשת חברתית חדשה? סביר להניח שהייתם אומרים שזה היה רעיון טוב, עבור מי שחשב על כך ראשון. אותו הדבר בחברות טכנולוגיות צעירות. חשוב מאוד לבדוק שהטכנולוגיה שאתם רוצים לפתח או הפיצ'ר החדש שאתם רוצים ליצור יהיו חדשים מסוגם. חשוב ביותר לבדוק שלא נרשם פטנט דומה, אחרת כל ההשקעה שלכם בזמן ובכסף תהיה לחינם. ברגע שתוודאו שאיש לא הקדים אתכם, רשמו כמה שיותר מהר פטנט. עדיף שזה יהיה פטנט בין לאומי. אם מישהו הקדים אתכם עם רעיון כלשהו, עדיין אפשר להצליח. אם תזהו את הדרך לשדרג את הרעיון ולהפוך אותו לייחודי ובעל ערך מבלי להפר פטנט קיים – זה יכול לעבוד ובגדול.

צוות מנצח שילווה אתכם בדרך

אם תבדקו מה דומה בכל הסטארטאפים המוצלחים ביותר, תגלו עובדה מעניינת. בכולם התאסף ביחד צוות מנצח. צוות מנצח שהשכיל ליצור חלוקת עבודה טובה, שבה הערך של שלם גבוה יותר מסך חלקיו. צוות מנצח כולל בין היתר את היזם בעל הרעיון אך גם אנשי פיתוח מוכשרים. בנוסף, יש צורך באנשים שידעו לשווק את הרעיון בפני משקיעים. לא יזיק שיהיה מי שיערוך תוכנית עסקית ויבדוק מה הצפי מבחינת תזרים מזומנים, שהפעילות העסקית תוכל להניב בשנים הקרובות.