כיצד רואה חשבון יכול לסייע בפתיחת עסק?

מרביתנו חושבים על רואה חשבון כאיש מקצוע המלווה את בית העסק לאורך פעילותו השוטפת. מה שאיננו לוקחים לעתים בחשבון הוא את העובדה כי רואי החשבון ממלאים תפקיד מכריע בסיוע ליזמים ובעלי עסקים להתחיל בצעדיהם הראשונים ולנהל את העסק שלהם בימיו הראשונים ביעילות ובשיקול דעת פיננסי ברור ונהיר.
אם אתם שוקלים לקחת רואה חשבון בתחילת דרככם המקצועית, הרי שלהלן קיבצנו עבורכם מספר היבטים מרכזיים שיכולים להוות שיקול מרכזי.

בחירת המבנה העסקי

רואי חשבון יכולים לסייע לבעלי ובעלות עסקים בתחילת דרכם לבחור את המבנה העסקי הנכון עבורם.
האם מדובר בעסק שמומלץ לפתוח עבור תיק עוסק פטור? או שמא עוסק מורשה? לעתים ישנם עסקים שרואי חשבון ימליצו מידית לפתוח תיק לחברה בע"מ. לצד אלו, ישנם גם חוקים בישראל אשר אינם מאפשרים לפתור תיק חברה בע"מ, דוגמת עורכי דין הנדרשים להיות עוסקים מורשים כבר מצעדיהם הראשוניים כעצמאיים.
רואה החשבון יבצע את ההחלטה על פי התוכנית העסקית והצפי הראשוני להכנסות, ויסייע ללקוחותיו להבין את השלכות המס הכרוכות בפעילות העסקית הצפויה.

ביצוע תכנון פיננסי

בהמשך לסעיף הראשון, הרי שרואי חשבון מסייעים ללקוחותיהם בעריכת תכנון פיננסי ולעתים אף בבנייתה של תוכנית עסקית ברורה ונכונה.
תוכניות עסקיות נבנות על פי רוב על-ידי יועצים עסקיים ולא על-ידי רואי חשבון, אך נקודת הסתכלותו של רואה החשבון כאיש מקצוע בתחום, יכולה לסייע במתן תחזיות פיננסיות, בייעוץ תקציבי ובניתוח עלויות.
כלא לו הינם היבטים חיוניים להצלחתו הראשונית של בית העסק ולעתים אף להשגת מימון ממשקיעים שיבקשו לראות שיקול דעת כלכלי ברור ונכון.

עמידה בתחיקות והתקנות

עבודה עם רואה חשבון כבר מתחילת הדרך, יכולה להטמיע בקרב בעל או בעלת העסק את הידע הנדרש שיבטיח לכם שהעסק יעמוד בכל הנדרש בחוק ובראש ובראשונה, חובות המס השונים.
הציות לנדרש עלפי רשויות המס הינו קריטי למען פעילותו התקנית של בית העסק. כפי שנהוג לומר כי אי-ידיעת החוק איננה פוטרת מעונש, הרי שגם אם בעל העסק ישגה ללא כל כוונת זדון, הדבר עלול לסכן אותו בנקיטת צעדים משמעותיים כנגדו.

ניהול ההוצאות וההכנסות

משרדי ראיית חשבון רבים מספקים לעסקים שירותי הנהלת חשבונות במיקור חוץ, ובכך מעניקים שירות הרמטי ומלא הכולל מעקב אחר הוצאות והכנסות, גביית כספים מלקוחות, תשלום לספקים ותיעוד כלל הפעילות הפיננסית באופן הנדרש.
עסקים רבים ובעיקר כאשר בעל העסק איננו יכול להידרש לכל משימה ומשימה, תלויים בשירות זה ומבטיחים בכך את פעילותם התקנית העומדת בכל הדרישות בחוק.
בחיפושכם אחר משרד ראיית חשבון שיבטיח את צעדיכם הראשוניים בשוק התחרותי, הרי שמומלץ לפנות אל המומחים של EA&CO CPA פירמת רואי חשבון. המשרד מתמחה בליווי עצמאיים ועצמאיות בכל היקפי הפעילות, ותוך הקפדה על יחס אישי וזמינות מלאה.