קורס אונליין – האם כל קורס משתלם לנו לבחור?

אנחנו חיים בעידן בו כל הידע פרוש בפנינו, אנחנו חיים בעידן בו אנחנו יכולים ללמוד כל דבר, לגלות כל דבר, לדעת כל דבר. אנחנו רק צריכים לדעת איפה לחפש, כיצד לחפש ואיך להבין את החומר שעומד בפנינו.

אחת כמה וכמה נכון הדבר כשמדובר על לימודים באינטרנט. היום אנחנו לא חייבים ללכת לאוניברסיטה בשביל ללמוד ואנחנו לא חייבים לשבת בכיתה בשביל זה. באמצעות האינטרנט אנחנו יכולים ללמוד כל מה שאנחנו רוצים. לא מעט תחומי לימוד מועברים במסגרת קורס אונליין וכך אנחנו יכולים ללמוד כל מה שאנחנו רוצים, איך שאנחנו רוצים. השאלה היא, האם זה משתלם לנו, האם נכון לנו ללמוד כל דבר במסגרת קורס אונליין.

התשובה לכך היא לא חד משמעית. ישנם קורסים מסוימים שאנחנו חייבים להתנסות באופן מעשי, פיזי, אם אנחנו רוצים להבין היטב את חומר הלימודים ולהיות מסוגלים לבצע את העבודה בצורה נכונה. מן הסתם, יש גם תחומים מסוימים שאנחנו לא יכולים ללמוד אונליין, אלא אנחנו חייבים ללמוד באופן מעשי, בכיתה. לעומת זאת, יש קורסים שאנחנו יכולים ללמוד אונליין ולהפיק מהם תועלת רבה.

קורס אונליין

איך נדע איך משתלם לנו ללמוד קורס אונליין

ברמת העיקרון, אין הגדרות ברורות מתי נכון לבחור קורס אונליין ומתי נכון לבחור קורס פרונטאלי. אנחנו אמורים להבין את זה, מתוך נושא הקורס, מתוך החומר הנלמד וכן על פי הדרך בה אנחנו אמורים ללמוד.

למשל, אם זה מחייב אותנו לבצע דברים שהם מחוץ לעבודה על מחשב, סביר להניח שישתלם לנו יותר לשבת בכיתה ולהתנסות בכך, לעומת זאת תחומים אחרים, אנחנו יכולים ללמוד באופן מקצועי גם דרך קורס אונליין, כשאנחנו מול המסך. נוסף לעניין המעשי של הקורסים, כדאי לבחון גם את סוג ורמת המרצים שמעבירים את השיעורים. אם נראה כי מדובר על מרצים איכותיים וותיקים בתחום הספציפי שמעניין אותנו, כמובן שההחלטה שלנו צריכה להיות בהתאם לכך ולהעדיף את קורסי האונליין שמאפשרים ללמוד אחד על אחד עם מרצה מנוסה.

המידע באדיבות אתר http://ylearn.co.il/