אין חיים בלי צער: מה קורה כאשר בעלי החיים זקוקים לעזרה?
בואו נדבר על משהו שכולנו יכולים להסכים עליו – בעלי חיים הם חמודים, חסרי ישע ומסוגלים לגנוב לנו את הלב במבט אחד מבעד למשקפיים שלנו. אבל מה קורה כאשר הם סובלים? האם אנחנו יודעים לעזור להם? האם הגזרים שאנחנו שמים להם בפינה, שווים את הצד שלהם בסיפור חיינו? כאן נכנס המושג "צער בעלי חיים", ואנחנו כאן כדי להבין אותו טוב יותר.
מה זה צער בעלי חיים?
בואו נתחיל מההגדרה הפשוטה: צער בעלי חיים הוא כאשר אנו עדים למצבים שבהם בעלי חיים סובלים בצורה לא טבעית, ואם אתם חושבים על זה, זה די דומה מתי שאנחנו מפסידים כל כך הרבה זמן בשירותים עם הספר האהוב עלינו. זה פשוט, לא זה שובר לב?
אז מה גורם לצער הזה?
- זניחת בעלי חיים: רבים מהם מוצאים את עצמם ברחובות, כשלמעשה הם היו אמורים להיות בבית חם.
- ניצול ואלימות: לצערנו, יש אנשים שמשתמשים בבעלי חיים כאילו היו רק חפצים.
- מחסור בטיפול רפואי: כמו שאנחנו הולכים לרופא, בעלי חיים גם זקוקים לתשומת לב רפואית.
מה עושים עם זה?
ישנם כמה צעדים אחדים שאנחנו יכולים לנקוט כדי לשפר את המצב הזה. כן, גם אתה, בשבתות פנויות, יכול להפוך את העולם למקום טוב יותר!
- אימוץ בעלי חיים: זה פשוט, כיף וגם מאוד מספק. לא רק שאימצתם חבר חדש, אלא גם עזרתם למישהו!
- השתתפות בארגוני רווחה: אין דבר טוב יותר מלהתנדב באירועים שמטרתם לעזור לבעלי חיים.
- חינוך לסביבה: הכנסו למודעות, דברו עם חברים. חינוך הוא המפתח!
ופתאום האמת מתגלגלת: מה השפעת רווחה על השכר שלנו?
ובכן, הידעתם שהחמלה כלפי בעלי חיים יכולה להיות גם שיקול כלכלי? כן, זה לא רק "להזיל דמעה" על גור שנטוש, אלא זה קשור גם לכלכלה.
- תיירות ממומנת: ארגוני רווחה שמגייסים עזרה לבעלי חיים, עושים זאת לעיתים קרובות בצורה של טיולים שמזמנים תיירים, שפשוט לא יכולים לסרב ללטף גורי חתולים.
- עסקים קטנים: מפתחים עסקים המדריכים אנשים לקראת אימוץ כלבים וחתולים.
ומה קורה כאשר הצער מתפשט למסחר?
אתם יודעים, דיוק מצער זה לא הקטע שלי, אבל נוזלת דמעה על חיית מחמד יכולה להוביל לשינוי לא צפוי במסחר. האמת המרה היא, שכשמדובר בבעלי חיים, "כביכול" יש מי שדואג להם – אבל לא תמיד. העשייה בשטח לעיתים מחייבת השקעה כספית אחרי הכל.
אז מה עושים?
- השקעה באימוץ ובטיפול בבעלי חיים; בעקיפין, אפשר לדעת שהשקעה זו תביא לעלייה בשוק.
- שיתוף פעולה עם עסקים: מתן תמיכה לעסקים הפועלים לקידום זכויות בעלי חיים.
שטיק טריק – איך למשוך תשומת לב לקמפיינים?
בשוק תחרותי כמו זה, איך ניתן להבליט את הקמפיינים למען רווחת בעלי החיים? פשוט! נוסיף קצת יצירתיות:
- חידונים שבועיים: מה יותר מעניין מחידון על איזה חיות מפורסמות בישראל? וכמובן, פרסים נאים לאמץ חברך החדש!
- מערכת נשיאות: ספרו לנו על בעלי חיים אבודים שכמעט מצאנו!
ומה יש למותגים להגיד על כל זה?
כמובן שעל אתרים ברשת כמו פייסבוק ואינסטגרם, מותגים רבים מתחילים להתייחס לנושא, והדבר הזה יוצר אלמנט של קמפיינים שממשיכים להתעצם. סמל של חיבור למען בעלי חיים מתוסף למוצריהם, וזה מרגש!
שאלות שצריך לשאול?
כדי לחדד את הנושא יותר, הנה כמה שאלות לתקשורת עם הסביבה, ובואו נזכור לענות עליהן בכבוד!
- איך אני יכול לעזור לבעלי חיים באזור שלי?
- האם יש אירועים מקומיים שאני יכול להשתתף בהם?
- אילו ארגונים עובדים למען בעלי חיים בארץ?
- איך אני יכול לשדרג את חוויית האימוץ?
- האם יש תקנות חדשות אלה שקשורות לרווחת בעלי חיים?
הנושא הזה של רווחת בעלי חיים הוא לא רק זכות, הוא גם חובה! אחרי הכל, זה לא רק עליהם – זה גם עלינו, ועל כולנו למותגים ולפרטים, לדאוג שסיפוריהם של בעלי החיים לא יאבדו בתהום השכחה. נמשיך לפעול למען המטרה הזו, כי לעיתים נדמה שצער בעלי חיים הוא לא רק הזדמנות למאמצים אלא גם הזדמנות לחברה שלנו להבין שמגיע להם טוב יותר.
אז מה המסקנות?
עלינו כולם להיות חלק מהשינוי הזה, ולעולם לא לקחת את בעלי החיים כמובן מאליו. אם נמשיך לעשות במידת האפשר למען בעלי חיים, נזכור שאין חיים בלי צער. ואם נלך עם הידיעה הזו, העולם שלנו יכול להיות מקום הרבה יותר טוב.