עורך דין דיני עבודה – כיצד לבחור את האיש המתאים עבורנו

אחד מהתחומים בהם אנחנו מוצאים את עצמנו מתדיינים בבתי משפט באופן שכיח יחסית, הוא התחום של דיני עבודה. לצערנו הרב, בלא מעט מקרים אנחנו מוצאים את עצמנו מבלים שעות, בין אם זה בהליכים טרום משפטיים, בהליכים משפטיים עצמם וכן בהליכים אחרים, אל מול מי שהיו מעסיקים שלנו ואולי הם עדיין נחשבים למעסיקים שלנו.

ישנן סיבות רבות מדוע אנחנו נמצא את עצמנו בבתי משפט מול המעסיקים שלנו. אנחנו יכולים להחליט לתבוע אותם בגין בעיות בתשלומי שכר, תנאי עבודה, ימי מחלה, ימי חופש, הרעה בתנאים, הפרת חוזה ומסיבות נוספות. אפשר להסביר גם למה זה מאוד שכיח, הרי היחסים בין עובד למעביד הם מאוד נפיצים במקרים רבים, בגלל העמדות השונות שלהם וכן בגלל שלא פעם לכל צד יש אינטרס אחר, מה שמוביל להתגוששות ביניהם. אם לא מגיעים להסכמות בתוך המערכת, זה מוביל הרבה פעמים לבית משפט.

מי שאמור ללוות אותנו בתהליך הוא עורך דין דיני עבודה. לפני שאנחנו נסביר כיצד עלינו לבחור את האיש הנכון לתפקיד מבחינתנו, חשוב להדגיש פה נקודה שהרבה אנשים נוטים לשכוח. עורכי דין שמתמחים בדיני עבודה, מייצגים לא רק את העובדים אלא גם את המעסיקים ואף הם יכולים למצוא את עצמם תובעים את העובדים שלהם מסיבות שונות. נכון שבמקומות רבים ישנה תפיסה שדיני עבודה נועדו להגן על העובדים, אך האמת היא שהם נועדו להגן גם על המעסיקים.

עורך דין דיני עבודה

כיצד בוחרים עורך דין דיני עבודה

אנחנו מכירים מספר אפשרויות להשכרת שירותיהם של עורכי דין שמתמחים בדיני עבודה. מי שאין לו אפשרות כלכלית לשכור עורך דין פרטי בעצמו, יכול להיעזר באחד הארגונים שמספקים עורכי דין לעובדים שמחפשים סעד משפטי. מדובר על ארגונים שמספקים את השירות בחינם, ללא עלות כספית.

השירות יכול להתאים כאמור למי שאין לו יכולת כלכלית לשכור עורך דין, אך צריך לומר שלמרות היתרון הכספי שבדבר, הרי שאותו עורך דין שיעבוד על התיק, סביר להניח שהוא יעבוד על עוד שורה של תיקים, ועל כן יהיה לו קשה מאוד להתייחס ספציפית בצורה שווה לכל תיק ותיק.

אופציה אחרת היא לחפש עורך דין שפועל לבדו, מפעיל משרד בעצמו, ויהיה מוכן לקבל את התיק שלנו. כאן עולה שאלה, האם לעורך הדין עצמו יש את המשאבים הנדרשים בשביל לטפל בתיק בצורה ראויה, זה אומר משאבים כספיים וכן זמן לכך.

עוד אפשרות היא לפנות אל משרדים של עורכי דין שמתמחים בדיני עבודה. באופן טבעי, זו האופציה היקרה ביותר, אך סביר להניח שכאן יהיה אפשר לקבל מענה משפטי שלם ורחב, בין אם זה אומר צוות עוזרים, יועצים, עדים מומחים ועוד. אם מדובר בתיק משפטי משמעותי, אין ספק שזו הבחירה הטובה ביותר בשבילנו.