עולם הקריפטו: עוקבים אחרי שער ביטקוין

כמו בכל מטבע, גם בעולם המטבעות הווירטואליים, או ה"קריפטוגראפיים", מדובר בשוק החלפות של מטבעות, ועל כן ישנו שער. ביטקוין הינו המטבע העיקרי בשוק זה, ועומד ביחס ישיר, רעיונית כמובן, לשער הזהב, הערך של הזהב שמהווה, כביכול, בסיס לערך המטבע (עובדה שכבר מזמן אינה נכונה, אך הרעיון עדיין ברקע).

כל מי שסוחר במטבעות הקריפטו ומתעסק בעולם הקריפטו בודק פעמים אינספור את שער המטבעות בהם הוא מושקע. תנודות השוק, לכאן או לכאן, אדום או ירוק, נמדדות בשורה התחתונה בערך המטבע, ושער ההמרה שלו מול, בעיקר, הדולר (או של הביטקוין עצמו מול מטבעות אחרים).

הבנה בסיסית של שער הביטקוין

כמו כל מטבע סחיר, הרי שגם הביטקוין ושערו היציג משתנים באופן תדיר. הערך נע, לרוב בכמה סנטים או כמה דולארים, מעלה ומטה, בהתאם לשינויים שונים במסחר המתבצע בו. כמו בכל שוק מניות, ניתן לצפות לתנודות קצת יותר מרשימות ברגעים שונים כמו פתיחת המסחר בסין, פתיחת המסחר בארה"ב, וכיו"ב.

להלן מספר אירועי עבר שהשפיעו על שער הביטקוין, בכדי להבין תנודות גדולות בשוק:

  1. ההודעה של חברת טסלה על רכישת מטבעות בשווי 1.5 ביליון דולר, וכי הם יקבלו ביטקוין כמטבע לתשלום עבור כלי הרכב שהם מוכרים
  2. פתיחה של בורסה גדולה למסחר – כמו הפתיחה של MT.GOX בשנת 2010
  3. הודעה של מייקרוסופט כי תקבל תשלום בביטקוין עבור משחקי XBOX ותוכנות ווינדוז
  4. יפן הכניסה את השימוש במטבע הביטקוין לשימוש חוקי

למי המידע הזה חיוני?

אם אתם חדשים מאוד בתחום המסחר במטבעות, ופשוט לא רוצים לפספס את הרכבת, כנראה אין לכם צורך בהרבה מידע על תנודות שער המטבע. ביטקוין הוא מטבע ווירטואלי, השער שלו נע ונד בתנודות עדינות יומיומיות, ולעיתים בתנודות גסות וחדות שמטלטלות את השוק, לכאן או לכאן. המידע המורכב והמתקדם על שערי הביטקוין חיוני בעיקר לאלו שמבצעים עסקאות רבות, בסכומים גבוהים, או מנהלים קרנות השקעות.

המסחר היומי בביטקוין הפך למקצוע מועדף אצל הרבה סוחרים חדשים או וותיקים שעברו למטבעות הווירטואליים בזכות ההזדמנות לתנודות גבוהות בשער ביטקוין והמטבעות האחרים, ואם אתם לא מאלו, הרי שמספיק לדעת לעקוב אחר השער, ולהיות זהירים עם הכסף שלכם.

רוצים לדעת עוד? ליחצו – שער ביטקוין