ספיידרמן אין דרך הביתה ביקורת שתשנה את התמונה

ספיידרמן – אין דרך הביתה: ביקורת על הסרט שכבש אותנו מחדש

האם יש דבר יותר טוב מלשוב לעיר ניו יורק עם חליפה של ספיידרמן, להבין שיש חפצים עם סגולות קסומות ולפול שוב לתוך עולם גיבורי העל? אם כך, למה שקוראים לזה "אין דרך הביתה"? לאחר הכל, אנחנו פשוט חוזרים לשם, לא? ובכן, אחרי צפייה בסרט, התשובה די ברורה: ישנם דברים שיכולים לגרום לנו להרגיש כאילו אנחנו תודעה חופשית, אבל החיים, כמו הסיפור של פיטר פרקר, לפעמים מתבלבלים והכיף המובן מאליו מצריך לא פעם כלים משפטיים. אז בואו נצלול פנימה לעולם המופלא של ספיידרמן, נכיר דמויות, נתבונן בתסריט ונסביר איך כל זה מתקשר להיבטים משפטיים של גיבורי על ומה קשור לכל זה אלינו.

העלילה: רובד נוסף למיתוס של ספיידרמן?

אז מה בעצם קורה בסרט? לאחר שאירועים מהסרט הקודם "ספיידרמן: רחוק מהבית" התגלו לעולם, החיים של פיטר פרקר נראים כמו סופת רעמים. עם השפעות מסיביות על חייו האישיים והמקצועיים, ספיידרמן מתמודד עם אתגרים משפטיים שהיו יכולים להכניס כל עורך דין לסחרור. החבר'ה שהם כוחות השלטון, מתיל פנות למי שילחם בשביל הצדק – וגם יוצא עם כמה תובנות תיאטרליות.

ספיידרמן ומאבק המשפטי

אפשר להכין את עצמנו לראיות חדשות: מה יהיה כשגיבור על נחקר? "לא ידעתי שהכוח הזה צריך רישוי?" "האם אני יכול לתבוע את היקום כי הוא כופה עליי את המעמד שלי?" ההשפעה על בת-זוג שלו, מישהו ברקע והחברים נראה כאילו הם נמצאים באולימפוס, ובמהלך הסרט, אנו רואים את השפעות המשפטיות שמתקשרות לדמויות.

  • מה קורה אם גיבור על עושה טעויות? מי ישלם על הנזקים?
  • האם יש מקום לתביעה על הוצאת שם רע?
  • ואם פיטר יהיה אחראי על כל העבר שלו? מדוע הוא צריך קשרים עם עורכי דין?

תשובות על שאלות אלו נותנות לנו טפיחה על השכם שבמקרה הצורך, שוב לא תהיה לנו דרך הביתה, אבל מה שנשאר תמיד הוא עורך דין טוב.

דמויות מהעבר שמזכירות לנו את הכוח של חוקי היקום

לא ניתן להתעלם מהדמויות המפורסמות שבות ויוצרות דרמה אמיתית. אם סרטים אחרים הביאו עימם דמויות רבות מיקומים מקבילים, כאן קיבלנו חזרה את גרהם ויליאמס (דוקטור אוקי) ואת אלפרד מאלינה (דוקטור סטריינג). לא רק ששניים מאלה היו עצמים לקיום בעיות אובדן תודעה – הם מרמזים לנו שפעמים רבות, חוקים הם כמו כנפיים: קשה מאוד ליפול כשאתה עף.

המצב המשפטי בדינמיקה של דמויות

מעניין לחשוב על חוקים כלפי דמויות מעולם הקומיקס. עו"ד במשרד שמלווה את פיטר, עלול להרגיש כמו דמויות בראש – ההצלחה או הכישלון תלויים באוויר וכשהכל עורק, החוק עדיין מחכה לתובעים. מי יודע, לעתים אחראים על חוקים חייזריים מרהיבים, במשחק אשר שובר את הגבולות בין מציאות לדמיון.

  • איך מתמודדים עם האשמות? האם "שגיאות חביבות" יכולות לעזור?
  • מי יוכל להעיד, אם הם לא בעולם הזה?
  • איפה תובעים כשמקום המגורים במשולש ויליאם? אולי משרד העו"ד של פלאש

על מנת לגלות את התשובות, צריך באמת להיכנס לאולם המשפטים של היקום ולחכות להפתעות.

תחושת ההשפעה והסרקזם של עולם המשפט

אחת מהנקודות המרכזיות שהסרט מביא לגורר אותנו להתעורר היא ההבנה שהמשפט הוא חלק בלתי נפרד מחיי הדמויות. כאשר פיטר מרימה את הכוח בידו, הוא עלול לגלות שהחוק יעצור רגע את כל התהליכים החיוניים שלו. ההומור במקרים המורכבים והסיטואציות הלא רשמיות מעניקות מיני לקחים שיכולים להוות פתח לדיונים על עקרונות החוק הנוכחיים.

לאן פנה ספיידרמן? לעולם המחתרתי!

בחלקים מסוימים, תכני הסרט משקפים כאוס קל, שהכוח של גיבור על לעיתים יכול להיות גם בעיה משפטית. כך נרקמת סאגת תעשיית המשפט תוך סכנות והתמודדויות לגיבורים שמלאים בכוונה טובה. תחשבו על זה: אילו היו הארבעה הראשונים של פיטר מעלים תיק משפטי שנוגע לעשייה משפטית – האם היו רואים לו זכות פעולה?

סיכום מאשש של גיבור על גבריות נגד כוחות החוקים

חשוב להבין כי הסרט "ספיידרמן – אין דרך הביתה" לא עוסק רק בהנחה על כוחות עוצמתיים, אלא גם בלב ליבה של קונפליקטים, שבוודאי כל עורך דין מאמין באחריות שתלויה במוסריות ובחוק. אנו נסחפים לעולם של תובנה, הומור וציניות שמסייעים לעורר שאלות חשובות לגבי מצבים אמיתיים בחיים.

אה, והשאלה הגדולה הנשארת פתוחה – אם הספיידרמן י

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *