סיפור באנגלית לכיתה ג שיגרום לילדים לאהוב קריאה!

סיפור באנגלית לכיתה ג': איך להפוך כל שיעור להרפתקה!

כשהיינו ילדים, השיעורים באנגלית היו הרבה פעמים כמו חתונה שלא הסכמנו ללכת אליה – צפויים, משעממים ומעט מביכים. אבל מה אם הייתי אומר לכם שיש דרכים להפוך את שיעורי האנגלית להרפתקה בלתי נגמרת? הסיפור באנגלית לכיתה ג' הוא אחד האמצעים היעילים ביותר לכך, גם אם זה אומר שעלינו להיות ממציאים, עורכי דין של הדמיון ואלכימאים של האותיות.

למה סיפור?

אז בואו נדבר קצת על סיפור. לא, אני לא מתכוון לסיפור על איך גמד קנה עוגה ב-100 שקל. אני מתכוון לאיך סיפור יכול לשדרג את שיעור האנגלית שלכם! הנה כמה סיבות למה סיפור הוא המפתח:

  • הקשר הרגשי: סיפור טוב נותן ותשומת לב לרגשות, וזה מה שמחבר בין הלב לשפה.
  • בנייה של אוצר מילים: כל תסריט מספק שפה חדשה. רק תחשבו על כמה פעמים שמעתם "והיה היה פעם" במהלך כל הביקורים בספרייה.
  • פיתוח היצירתיות: סיפור מעודד את התלמידים להפעיל את הדמיון. זוכרים את הדמויות בסיפורים שאוהבים? אתם יכולים להיות חלק מהם!
  • יכולת הקריאה והבנת הנקרא: השמעה של סיפור מדורגת מאפשרת לתלמידים לשמוע את השפה בשימוש, מה שמסייע להם להבין מילים במשמעותן המלאה.

כיצד לבחור סיפור נכון?

לא כל סיפור הוא מתכון להצלחה. יש כמה מרכיבים שחשוב לקחת בחשבון כשמפשיטים את הסיפורים לדרישות הכיתה:

  • רמת השפה: האם התלמידים מבינים את המילים? אם לא, השיעור יכול להרגיש כמו סדנא לספרי טלפונים.
  • נושא מעניין: אה, הילדים שלכם אוהבים דינוזואריים? תמצאו סיפור על דינוזואר! הם צריכים להיות מבוארים ולא מנותקים.
  • אורך הסיפור: עדיף לבחור סיפור קצר, שמתאים לחלון הזמן של השיעור – פיתוי ל-10 דקות ושיחות גזרים להמשך.

ההוראה בעזרת סיפור: איך זה עובד?

כשהחלטתם על הסיפור, השלב הבא הוא לדעת איך להעביר אותו לתלמידים. בואו נחלוק את המדריך שלנו:

  • שילוב של תמונות: תמונות עוזרות להמחיש את הסיפור ולהפוך אותו ליותר חי.
  • קול וצליל: אל תהססו לשנות קולות! אם יש דמות שמדברת, תנו לה חיים עם טון קולי מהנה.
  • שאלות מעוררות עניין: שאלו שאלות כמו "מה אתם חושבים שיקרה בהמשך?" או "האם אתם הייתם בוחרים אחרת?"

שאלות ותשובות

  • ש: מה הסיפור הכי טוב לכל הגילאים? ת: קשה לבחור, אבל "העץ הידידותי" תמיד מתישר!
  • ש: האם אפשר להשתמש באיורים? ת: חד משמעית! איורים בהחלט עוזרים!
  • ש: איך מקדמים שפה עשירה? ת: ריאליטי: תנו לילדים מה לספר על הסיפור!
  • ש: מה לעשות עם תרגום? ת: לנסות להסביר את המשמעות, ולא רק לתרגם! האתגר הוא הבנת השפה!
  • ש: איך ניתן להניע את התלמידים ליצור סיפור בעצמם? ת: הפוך את זה לאתגר! "איזו הרפתקה אנחנו יכולים לכתוב היום?"

סיפור זה לא רק מילים!

שיעורי סיפור לא רק מלמדים אנגלית, אלא גם מספקים חוויות בלתי נשכחות. הם מעוררים רגשות, מפתחים חשיבה קונקרטית וכמובן – הם מצחיקים! זוכרים את הפעם שאתם סיפרתם סיפור וכל כיתה חייכה תוך כדי? התקופות הטובות ביותר הן כשהרגש הזה מתעורר.

אז הנה תיאוריה משלי: סיפור הוא כמו תבנית שוקולד. לפעמים, מה שאתם צריכים זה רק להמליף את זה במקצת להקת קופים חביבה, גן קסום ומוזיקה של פיית הפרפרים. תנו לנסות! העלו רעיונות, קחו את התלמידים למקומות חדשות. אני מבטיח לכם – לא תצטערו!

מה כדאי לזכור?

  • סיפור הוא כלי רב עוצמה.
  • ההנאה חשובה לא פחות מהלמידה.
  • הפכו את הלמידה לחוויה שאין לשכוח!

כעת, כל מה שנשאר זה לפעול. קחו את ההשקפות שלכם על סיפור, תנו לכל תלמיד נגיעה ולהמריא גבוה. הזמן יטוס והלמידה תהיה חלק מדו-שיח מתמשך. אם אתם רוצים לדעת עוד על איך להפוך כל שיעור לסיפור בלתי נגמר, פשוט יזרקו לי שאלה ואני כאן כדי לעזור!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *