נוסחאות הכפל המקוצר – מה זה ולשם מה אנחנו צריכים אותן?

אחד הדברים הראשונים שאנחנו לומדים, הרבה פעמים עוד לפני שאנחנו נכנסים בשערי בית הספר או לכל היותר, כשאנחנו נמצאים בכיתות הנמוכות, זה את לוח הכפל. מדובר על לוח בסיסי שמלמד אותנו כיצד להכפיל מספרים מסוימים ולהגיע לתוצאות במהירות, מבלי שנצטרך לחשוב יותר מדי. 

במהלך השנים אנחנו לומדים שיטות וגישות שונות במתמטיקה לפתרון תרגילים ובעיות. בין היתר,

 אנחנו גם לומדים את מה שמוכר בשם נוסחאות הכפל המקוצר. מדובר על נוסחאות ייחודיות שמאפשרות לנו לבצע תרגילים עם נעלמים שונים או תרגילים של מספרים אשר נמצאים בפוזיציות שונות בתוך סוגרים, עם סימנים שונים, כולל מספרים אשר נדרש לעלות אותם בחזקה.  

נוסחאות הכפל המקוצר הן נוסחאות שאנחנו לומדים בכיתות גבוהות יותר, בין אם זה בחטיבת הביניים או בתחילת התיכון. בדומה לתחומי לימוד רבים אחרים, גם פה אנחנו נוכל לראות שינויים ועלייה ברמת הקושי עם הזמן. 

כיצד לומדים את הנוסחאות בצורה נכונה

בעיקרון הדרך הטובה ביותר ללמוד נוסחאות מתמטיות בכלל ובפרט את הנוסחאות הכפל המקוצר, הוא באמצעות תרגול. אנחנו לא יכולים ללמוד את הנוסחאות בצורה אחרת אלא אם נתרגל אותן ללא הפסקה. לשם כך אנחנו צריכים לבנות תרגילים או לעבוד עם תרגילים מתוך ספרים, אתרי אינטרנט ועוד. 

מי שמתקשה בכך, יכול תמיד להיעזר באנשי מקצוע חיצוניים, מרצים, מורים פרטיים, סטודנטים שמעבירים שיעורים פרטיים ועוד, פנו עוד היום אל מורה למתמטיקה אסף מנור. כל אחד מהגורמים הנ"ל, יוכל לעזור לנו להתמודד עם שאלות ולפתור אותן. ככל שנדע את הנוסחאות בצורה יותר מהירה, כך אנחנו נוכל להתגבר על שאלות ובעיות שונות, כך אנחנו נוכל לענות על שאלות במבחנים, ויהיה לנו קל יותר להתמודד עם חומר הלימוד שלפנינו.