מיגון חומרים מסוכנים

במחסני כוחות הביטחון מאוחסנים חומרים מסוכנים בעיקר חומרי לחימה שכוללים חומרי נפץ מסוכנים ביותר. מרימוני יד, מוקשים ועד טילים בעלי ראש חומר נפץ, כדי להבטיח את האנשים הסובבים את המחסנים הללו, כדי להבטיח את שלומם של לוחמי כוחות הביטחון מיגון חומרים מסוכנים הוא הפתרון. חשוב להגן עליהם, לטובת כולנו.

מפעלים ביטחוניים – מה משמעות קיומם בסביבה אזרחית

אנחנו לא רוצים תאונות מבצעיות בהן יפגעו אזרחים. לכן, את המחסנים עם החומרים המסוכנים צריך להציב במרחק מיתר המבנים והם חייבים מיגון מיוחד שמתאים לחומרים מסוכנים. השמירה על מחסנים אלו נעשית על ידי כיתת שמירה מיוחדת שאינה נמנית על שומרי הבסיס כולו. היא מיועדת לשמירת המקום מכל סיכון שהוא. כל המפעלים הביטחוניים בהם יש מחסנים לחומרים מסוכנים המשמשים את היצרנים לניסיונות ממוגנים בכל האמצעים שיש בשוק. הסיכון גדול ויש לעשות כל מה שניתן כדי להגן על עובדי המפעלים ואלה שנמצאים בסביבה.

לכל מי שעוסק עם חומרים מסוכנים בתחום האזרחי יש מחסן מיוחד שאינו נמצא במרכז מיושב (בדרך כלל באזורי התעשייה של הרשות המקומית) שנעול וממוגן כך שלא יגרם נזק וסכנה לסביבה. כל אחד שעוסק בתחום חייב שיהיה לו רישיון הפעלת חומרים מסוכנים. חשוב להקפיד כי מיגון חומרים מסוכנים נעשה על ידי מי שהוסמך לעסוק בתחום זה. לא כל אחד שיודע להתעסק עם חומרים מסוכנים יכול ומותר לו לבצע את המיגון.

מיגון חומרים מסוכנים

מקצועיות היא שם המשחק

אחת הסיבות שרק מתי מעט מקבלים את הרשות להיכנס למחסנים בהם מאוחסנים חומרים מסוכנים היא שכל מי שנכנס צריך להיות מיומן בטיפול באותם חומרים. הזזת ארגז ובו חומרים מסוכנים יכולה להיות הרת גורל להתפוצץ ולפוצץ את כל חומרי המחסן יחד עם הלוחמים. לרוב בעלי הסכמות לטפל בחומרים מסוכנים הם חבלנים שעברו קורסים והשתלמויות כיצד לטפל באותם חומרים, הם לבושים בלבוש מותאם כזה שימנע כוויות במקרה של שריפה, שרסיסים לא יצליחו לחדור את הבד ושהבד יהיה חסין לחומרים מסוכנים נוזליים.

חבלן, בין צבאי או משטרתי, שנדרש לטפל בחומרים מסוכנים חייב להיות בעל תעודה מתאימה. הוא ורק הוא יכול לפרק מטען שמתגלה והוא יעשה זאת רק לאחר שוודא שכל האזור פונה מאנשים ובמקרה של פיצוץ אף אחד לא יפגע.