מחשבון משכנתא – איך המחשבון של משכנתא גורו מחשב את ההחזר החודשי

בבתי הספר מלמדים אותנו דברים רבים, חלקם חשובים ומעניינים ושימושיים, אבל השכלה פיננסית אמיתית היא לא אחד מהם – למרות שמדובר בתחום שההשפעה שלו על החיים של כולנו עצומה. ולכן, כשאנחנו צריכים לקבל החלטה משמעותית כמו לקיחת משכנתא, התוצאה עלולה להיות בעייתית: כשלוקחים הלוואה של מאות אלפי שקלים, ולפעמים גם סכום של 7 ספרות, כל שבריר אחוז מתבטא בהרבה מאוד כסף – וכדי שנשלם כמה שפחות על המשכנתא, כדאי להיעזר בכלים מקצועיים. מומלץ במיוחד הוא המחשבון של משכנתא גורו, שקל ונוח מאוד להשתמש בו.

לפרטים ומידע בנושא משכנתאות בקרו באתר משכנתא גורו: https://mashkantaguru.co.il

מה תרצו לחשב – החזר חודשי, סכום או תקופה?

עוד לפני שאנחנו נכנסים אל מחשבון משכנתא, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה בעצם המידע שאנחנו זקוקים לו. האפשרויות הן ההחזר החודשי, סכום ההלוואה ותקופת המשכנתא.

חישוב ההחזר החודשי

חישוב החזר משכנתא הוא פעולה חשובה מאוד שעוזרת לנו להקטין את הסיכון להסתבכויות עתידיות עקב חוסר יכולת לעמוד בהסכם עם הבנק.

כדי לבצע את החישוב החשוב, אנחנו בוחרים במחשבון של משכנתא גורו – בשורה העליונה שבה רשום "נתון מחושב" – את האופציה "החזר חודשי". הריבוע ייצבע מאפור לכחול וכך נדע שהבחירה שלנו אכן נקלטה. השלב הבא הוא הזנת סכום ההלוואה שעבורו אנחנו רוצים לחשב את ההחזר החודשי. אפשר פשוט להזין מספר בתיבה שבשורה השנייה ואפשר להזיז את הסמן שעל הסקאלה שמתחת לאותה תיבה. הזזת הסמן מתאימה בעיקר למי שעדיין לא סגור על סכום המשכנתא – בדרך זו אפשר לשחק עם הסכום ולראות מיד איך משתנה ההחזר החודשי.

בכל מקרה יש להזין גם התקופה בשנים – ושוב, לבחירתכם הזנת מספר בתיבה שבשורה השלישית או הזזת סמן על הסקאלה שמתחתיה. נתונים נוספים שמחשבון המשכנתא זקוק להם הם הריבית השנתית והמדד השנתי.

חישוב סכום המשכנתא

החלטה משמעותית מאוד אחרת במסגרת חישוב משכנתא היא מהו הסכום שנבקש מהבנק.

לצורך חישוב זה נבחר במחשבון של משכנתא גורו – שוב, בשורה העליונה שבה רשום "נתון מחושב" – את האופציה "סכום", ונוודא שהריבוע נצבע בכחול. לאחר מכן אנחנו יכולים להזין את גובה ההחזר החודשי שאנחנו מאמינים שנוכל לעמוד בו, את תקופת המשכנתא, את הריבית למשכנתא ואת המדד – ולראות מהו סכום המשכנתא.

אפשר גם להזיז את הסמן על הסקאלה של כל אחד מהנתונים הנ"ל. במיוחד מומלץ לשנות את גובה ההחזר החודשי ו/או תקופת המשכנתא, ולראות מהן האפשרויות שלכם מבחינת גובה ההלוואה עבור כל בחירה חדשה.

חישוב תקופת ההחזר

למי שרוצה לדעת לכמה זמן הוא מתחייב ישנה האופציה של "תקופה". במקרה זה הנתונים שמשתנים הם סכום ההלוואה וההחזר החודשי המבוקש.

איך מחשבים את ריבית המשכנתא?

בכל אחת מהבחירות המחשבון של משכנתא גורו מבקש לדעת מהי הריבית שבה נלקחת ההלוואה. נתון זה מסופק על-ידי הבנק שממנו אתם מבקשים משכנתא, אבל הדרך הטובה ביותר לבצע חישוב ריבית משכנתא היא בעזרת איש מקצוע מנוסה – מומחה שיעזור לכם גם לבחור את סוג המשכנתא המתאים לכם ביותר.