מחוללי קיטור או דודי קיטור? מה ההבדל בעצם?

למחוללי קיטור ולדודי קיטור ישנם שימושים רבים התעשייה, כאשר השימושים ענפים בעיקר במפעלים חדרי ייצוד, מוסדות תעשייה ועוד. אבל מה ההבדל בין מחולל קיטור לדוד קיטור? במאמר הבא תוכלו לקבל את כל המידע על כל אחד מהאביזרים.

קווים לדמותו של מחולל קיטור

מחולל קיטור מיועד בעיקר לייצור מים חמים תוך שתהליך הקיטור מתרחש באמצעות שימוש בחשמל ולא באמצעות נפט או סולר. מחולל קיטור נועד לשימוש במגוון חללים ולמען מטרות שונות, תוך שבאמצעות קיטור ניתן לחסוך משאבים ולהפוך לידידותיים יותר לסביבה.

הקיטור שמופעל באמצעות מחולל חשמל ובכך אינו מזהם את הסביבה, נחשב לפטנט מוצלח שכיום רבים משמשים בו כאשר ניתן לייצר באפשרותו מים חמים ואדים על ידי חשמל בלבד ולא באמצעות שימוש בדלקים שונים שמזהמים את הסביבה.

למה מתאים מחולל קיטור?

מחולל קיטור הוא מכונה שמייצרת אדים באמצעות חשמל. באמצעות המחולל ניתן לייצר אדים בתעשיות שונות תוך שהמכונה מפזרת קיטור ואדים למרחבים גדולים. מחוללי קיטור הם כאלה שמונעים זיהום אוויר והם מעולים לשימוש בתעשיות מזון, בחללי ייצור לצורך הפעלת מכונות, תוך שימוש בקיטור שמאפשר חסכון כלכלי וחסון באנרגיה.

קווים לדמותו של דוד קיטור

דוד קיטור הוא דוד שפועל באמצעות אנרגיית קיטור שתפקידו להפיק אדים לתעשייה. דוד הקיטור משול לפינג'ן ענק שמרתיחים בו מים, כאשר הרתיחה של המים היא בעצם הקיטור לו זקוקים בתעשייה.

דוד קיטור מכיל את המים הרותחים בתוכנו והוא מאפשר ניצול אנרגיה מידית של מים ואדים תוך שימוש האוויר חם שנוצר בשל רתיחת הקיטור. באמצעות דוד קיטור ניתן לבצע פעולות שונות החל מפעולות של הקצפת חלב על לפעולות גדולות יותר של ערבוב חומרים, ייצור ואידוי.

מחוללי קיטור

שימוש באנרגיית קיטור

שימוש באנרגיית קיטור הינו הכרחית למפעלים וחללי ייצור שמעוניינים לחסוך באנרגיה כמו גם לבתים פרטיים ובניינים.

ההבדל בין דוד קיטור או מחוללי קיטור בא לידי ביטוי בעיקר במבנה של כל אלמנט, כאשר דוד קיטור נמצא במיכל עגול, ומחולל קיטור נמצא במכונה מרובעת שתפקידה לייצר אדי קיטור.