מה צריך לטסט רכב? הגלו את כל העצות החשובות!

מה צריך לטסט רכב? תשובות על שאלות ששאלתם את עצמכם (ולא את המוסכניק)

אה, טסט רכב. אותה טקס דרמטי שבו הרכב שלכם עובר בדיקות מטורפות, וברקע מתנגן השיר "היום יש לי טסט" של עידן יניב. רגעים אלה יכולים להיות מאוד מלחיצים – במיוחד למי שאין לו מושג מה לצפות. איך אני יכול לדעת מה צריך לטסט? האם אני מדקלם את כל פרטיי המוסכניק או שאני יכול פשוט להביא לו פיצה כמו שעושים בסרטים?

אז מה בעצם בודקים בטסט? גלגלים וטלפונים!

בואו נדבר על הבדיקות שצריך לעבור:

  • מערכת הבלימה: זה לא הזמן לפחד מים. עשיתם ברקסים במשחקי מחשב? לא מתקרב למערכת הבלימה שלכם!
  • אורות רכב: אם האורות מרצדים כמו בטרנינג של סבא, אולי הגיע הזמן לבדוק את התאורה.
  • צמיגים: צמיגים לא צריכים להזכיר דונאט עם חור. תוודאו שהצמיגים במידה קובעת.
  • מראות: אם המראה שלכם מצליחה לגלות יותר מאשר את הסבא שלכם. משמע, יש לכם בעיה!
  • רעש המנוע: אם הוא נשמע כמו חיתול לא מחליף, כנראה שהגיע הזמן לשיחה עם המוסכניק.

זמן להיכנס לפרטים הקטנים! כי מה טוב יותר מלדבר על רגעי האמת של רכבכם?

ממה להתחיל?

בואו נתחיל עם מערכת הבלימה – שהיא זו שאמורה למנוע מכם לחרוג מהנתיב שקשור לשאלה "איפה הסבתא שלי?"

מהם החשבים בתחום הבלמים? האם יש פיקוח עליהם?

ביצועי הבלמים שלך חייבים להיות על הציון הגבוה מ-80! תוודאו שאין עליהם אבק (לא מאפיית הסבתא). בדקו את פורמולה א’ של הבלם: אם נשמע כאילו יש לכם קונצרט פאנק ברכב – תיכף תפגשו את המוסכניק בייחודיות מקצועית.

אורות רכב? דמיינו מצב שבו פניכם מוארים כמו מסך למסיבת בר מצווה.

האם כל האורות עובדים? האם ה-Xenon שלכם שלט דיאלואיסטי? מקום המבחן הוא לא המקום שבו תרצו למפתוח שולחן סושי, לכן השקיעו באור ולא בצילומים!

צמיגים: שואלים את עצמכם לגבי עמידות המחשב?

צמיגים שטוחים ואי- ישרים הם כמו כרטיס טיסה לרכבת לאן-שהוא. לאחר כל טסט לא יספרו לכם את עמידות הצמיג.

  • חלודה: אם יש חלודה על הצמיגים, כנראה שעשיתם משהו לא נכון, כמו לא לחפש מקום לחנות רכב במשך שעה!
  • עומק: עומק הוא כמו טוב-הלב של חבר שלכם. אם הוא לא מספיק, קחו את עצמכם לסדנאות גניבת עיתוי.

מה עושים כשיש בעיה בצמיגים?

אם הצמיגים שלכם מסתמכים על מערכת יחסים של שורש גזר – הגיע הזמן להחלפה בחנות הקרובה. חשוב לזכור שצמיגים לא נמשך לנצח כמו אהבה ראשונה.

המנוע: עשה מקצה שיפורים או לְמָשָל

אם המנוע שלכם מזמזם כתרנגולת בוהקת – יש מצב שזה הזמן לבחון מה עובד בצורה פחות רגעית. גם כאשר המוסכניק מציע לעלות למקס של ה- RPM כמו טסלה עושה איבוד מוחלט במבחני ריסוק.

תשובות לשאלות ששאלתם את עצמכם:

  • למה לא כדאי להזניח את מזגן הרכב? כי אין דבר יותר מתסכל מאשר לרכב בקיץ בחום 40 מעלות בלי אוויר מרענן.
  • מה יקרה אם אני לא עובר טסט? טוב, תנסו אמונה – פשוט לא יאפשרו לכם לנהוג. תדמיינו את המצב.
  • האם רכב ישן צריך לעבור טסט גם ביול? עניים בצחוק – כן! גם אם זה רכב נוסטלגי של סבא שלכם.

לסיכום: למה טסט רכב הוא לא מקום להתבייש?

כל אחד יכול למצוא את הבעיות עם הרכב שלו בסוג של עומס, זה לא אומר שעליכם להיות מהפכנים בתעשייה כדי לדרוש את התגובות שלכם. טסט רכב הוא כמו מסיבת עיתונאים להיעלמות הפינה הים, תדמיינו את הכאסח שלא נמצא בחוץ.

עם קצת הכנה נכונה והבנה של מה צריך לדאוג, אתם יכולים להרגיש כמו אלופים באח הגדול כשהטסט שלכם עובר בהצלחה. אז אל תשכחו לטוס למוסך מידי פעם בשבוע ובצורה חיובית.

כי בסופו של יום, מה שחשוב זה לא רק לעבור את הטסט, אלא לעשות את זה עם חיוך ולצאת ממנו כמנצחים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *