מה הם הערוצים המרכזיים דרכם ניתן לקבל הלוואה

מצבים רבים לאורך החיים דורשים השגה של סכומי כסף גבוהים שלא תמיד יש אותם בהישג יד. אמנם יש לא מעט אנשים שיש להם בטחונות או חסכונות כאלה ואחרים אך לא לכולם ולא תמיד יש אפשרות מיידית לעשות שימוש בכסף שסגור בחסכון או מושקע בשוק ההון. סיבות אלה ורבות אחרות יגרמו לאנשים לבדוק מה האפשרויות שלהם לקבל הלוואה. באופן כללי אפשר לומר שכמעט כולם מכירים את האפשרות של קבלת הלוואה דרך הבנק אבל כיום יש לא מעט אנשים שמעדיפים שלא לבחור באפשרות זו ממגוון סיבות – ריביות גבוהות, תנאי החזר נוקשים, חוסר אפשרות לבקש עזרה מהבנק בשל היסטוריה כלכלית בעייתית ועוד. במקרים כאלה הלוואה חוץ בנקאית היא מה שיהיה דרוש ולכן מומלץ להכיר גם את המסלולים האלה.

מי יכול לתת הלוואות חוץ בנקאיות?

באופן טבעי אפשר להסיק שכל גוף פיננסי שהוא לא בנק יכול להציע הלוואה ללקוחות. היתרון בגופים אלה הוא שאין הם מחויבים לבדיקת היסטוריה בנקאית והם יכולים להלוות את כספם ככל שנראה להם. החסרון, לעומת זאת, הוא ריבית גבוהה יותר מזו של הבנקים. יחד עם זאת עבור אנשים שאין להם שום אפשרות אחרת לקבל הלוואה – הלוואה חוץ בנקאית תהיה לא רק פתרון אלא הצלה של ממש. גופים אלה הם חברות ביטוח, חברות המשקיעות בשוק ההון, חברות נדל"ן או כל גוף וחברה שיש להם עיסוק בסכומי כסף גבוהים שהם יכולים גם על הדרך להלוות לאנשים וכך לאפשר להם את מרווח הנשימה הדרוש להם מבחינה כספית. ההלוואות יכולות להיות יותר מותאמות בתנאים שלהם לנוחיות של הלווים ויהיה קל יותר להגיע להסכמות. אין ספק שמדובר במסלולים נוחים ומוסדרים שבהחלט יכולים לעשות את ההבדל עבור מי שזקוק לכסף הזה באופן מיידי ואין לו מהיכן להשיג אותו.

מה חשוב לדעת על ההלוואות החוץ בנקאיות?

כאמור, היתרון המרכזי הוא היעדר הבדיקות המעמיקות, מה שמאפשר גם למי שהייתה לו התעסקות עם הוצאה לפועל או עם כונס נכסים לקחת הלוואה אך החסרון הוא המחיר של זה – הריבית הגבוהה יחסית. קבלת הלוואה חוץ בנקאית ממוסדות מוכרים ומוסדרים מותרת על פי החוק כך שאין מניעה לעשות את זה ותמיד חשוב ומומלץ לקרוא היטב ולעומק את התנאים המוצעים על מנת לוודא שאפשר לעמוד בהם ולהחזיר את סכום ההלוואה בכללותו. כל הלוואה צריך להחזיר וללא ספק ההחזר הוא החלק המאתגר. מכאן שצריך לחשוב היטב לפני שלוקחים את ההלוואה על מנת לוודא שהיא לא תסבך אפילו יותר מצב כספי בעייתי קיים. ברגע שאנשים יידעו שעומדות בפניהם לא מעט אפשרויות יהיה להם קל יותר להתנהל.