למה גם לכם כדאי להכיר את הר הביטוח?

ביטוח מכל סוג שהוא – ביטוח סיעודי, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח חיים, ביטוחי בריאות, ביטוחי רכב, ביטוחי דירה ויש עוד – הוא מוצר חיוני לכל שמי שרוצה להבטיח לעצמו שקט נפשי. ללא ביטוח אנחנו חשופים לסיכונים כספיים משמעותיים, ולכן אין פלא שלכל אחד ואחת כמעט יש כמה וכמה פוליסות ביטוח.

הבעיה מתחילה כשהאדם לא יודע בדיוק מהם הביטוחים שיש לו. במצב כזה מצד אחד האדם עלול לשלם מדי חודש סכומי כסף מיותרים בגלל כפל ביטוחים, ומצד שני לא להיות מכוסה ביחס לסיכונים רלוונטיים. כדי לעזור לציבור הרחב לדעת מהו המצב בכל נקודת זמן, השיק משרד האוצר אתר ייעודי – הר הביטוח.

איזה מידע נמצא באתר הר הביטוח?

הר הביטוח, שהממשק שלו ידידותי מאוד למשתמש, מציג את רשימת כל הביטוחים בפועל של האדם. כל פוליסה תקפה תוצג באופן ברור וכך למשל מי שמשלם לשני ביטוחי חיים יוכל לראות זאת מיד. באופן דומה אם אדם משוכנע שיש לו ביטוח סיעודי, אבל פוליסה מסוג זה לא מופיעה על המסך, יוכל לדעת שהוא לא מכוסה מפני מצבים שבהם הוא מאבד את עצמאותו – ויוכל לפעול בהתאם.

איך נכנסים לאתר?

הכניסה לאתר מתבצעת על בסיס מספר תעודת הזהות של האדם. בנוסף תתבקשו לענות על מספר שאלות הזדהות ובהן למשל האם הונפק לכם דרכון ב-3 השנים האחרונות ומהו תאריך ההנפקה של תעודת הזהות.

אגב, בדרך זו ניתן לבחון גם ביטוחים של אדם שהלך לעולמו – ולהפסיק לשלם עבורם.

איך להפיק מקסימום תועלת מהמידע?

חשוב להדגיש כי הר הביטוח לא מציג ביטוחים שהם חלק מהחיסכון הפנסיוני. את הביטוחים האלה שהם חלק מכל קרן פנסיה, ולפעמים כלולים גם בתוך ביטוח מנהלים, ניתן לראות בהר הכסף – אתר נוסף שהשיק משרד האוצר כדי לעזור לציבור הרחב.

באופן כללי מומלץ להיעזר במומחים בתחום כדי להבין מהם הביטוחים שבאמת נחוצים לכם. בנוסף מומחה אובייקטיבי יעזור לכם למצוא את הפוליסה המשתלמת ביותר בכל קטגוריה, כך שמצד אחד תהיו מוגנים לחלוטין ומצד שני העלות השנתית של הביטוחים תפחת במאות שקלים אם לא יותר.