כמה שווה האתר שלך?

תוכן עניינים

האתר שלך

ישראלים צוברים במהלך חייהם הון ונכסים. עד לפני כמה שנים כשדיברו על נכסים, הכוונה הייתה לנכסי נדל"ן כמו בתים, דירות, חנויות, משרדים וכו'. הלקוחות רכשו אותם בסכום כספי מסוים ועם השנים השווי של רוב נכסי הנדל"ן בישראל הן במרכז והן בפריפריה עלה באופן משמעותי. בדרך זו כל אחד מבעלי הנכסים הגדיל את ההון שלו ולעיתים הפערים הפכו למשמעותיים ביותר וזאת לאור הגידול בשווי של כל נכס. אך בשנים האחרונות יש שחקנים חדשים בשוק והם נכסים דיגיטליים שגם להם יש שווי כספי כמו האתר שלך.

מי שעוסק בתחום הדיגיטלי בונה לעצמו אתרים בתחומים שונים כמו לדוגמה ייעוץ על ידי עורכי דין, מכירת מוצרים לגינות הביתיות ואין ספור תחומים נוספים. לכל נכס מסוג זה יש שווי כספי אשר נקבע ביחס ישר לטראפיק שקיים בו ולאפשרות של עשיית כספים באמצעותו. יש בעלי נכסים שמחליטים מעת לעת להציע אתרים למכירה משיקולים כלכליים שונים, כמו העובדה שיש לפתח את האתרים כדי להגביר את התנועה בו או כיוון שהם רוצים לעסוק בתחומים אחרים. לכן הם קובעים את הערך שנראה להם תואם את המציאות וכך הם מציעים את האתר למכירה.

השווי של האתר שלך

יש אתרי אינטרנט שיש בהם תנועה דלילה של גולשים ולכן השווי שלו יהיה נמוך יחסית עד 10,000 ₪. לעומת זאת יש אתרים בעלי תנועה רבה הכוללת לידים, או מכירה של מוצרים ולכן השווי שלהם הוא גבוה. כאשר רואים על פי הדוחות הפיננסיים את סך ההכנסות של האתר בשנה האחרונה או את הממוצע של השנים האחרונות אפשר לקבוע לו שווי כספי. יש אתרים שערכם נקבע לעשרות אלפי שקלים ואחרים שערכו של האתר שלך למכירה הוא אף מאות אלפי שקלים.

מכירה של נכסים דיגיטליים

בעלי נכסים דיגיטליים מעוניינים לא אחת למכור אותם עקב שיקולים עסקיים שלהם. כמו לדוגמה חנויות איקומורס שמוכרים מוצרים ספציפיים שיש להם דרישה והמכירות דעכו בחודשים האחרונים, עקב סיבות שונות או לחלופין חנויות איקומורס שיש להן מוצרים נדרשים ביותר. בעל הנכס בוחן כמה שווה האתר שלך על פי ההכנסות בתקופה האחרונה ובהתאם לכך הוא נותן לאתר המקוון תג מחיר.

יש מקרים שבהם האתרים הללו נמכרים תוך פרק זמן קצר, כיוון שהלקוח הפוטנציאלי מגיע למסקנה שלעסק הזה יש סיכוי רב והוא יוכל אף להעצים את המכירות שלו. בדרך זו נמכרים הנכסים מאדם לאדם על פי שווי האתר שלך, בדיוק כמו שנמכרים נכסי נדל"ן. הדומיין עובר בעלות וכך גם האתר על פי גובה התשלום שמועבר מהקונה למוכר.

רובד עסקי

אנשי דיגיטל רבים בונים אתר אינטרנטי ייחודי ולאחר תקופה הרצה שבה השקיעו בו את מרצם והגבירו את החשיפה שלו, הם מחליטים למכור אותו כחלק מהרצון שלהם ליצור הכנסות חד פעמיות בסכומים גבוהים.