כמה עולה להוציא רישיון נהיגה בשנת 2022?

הדרך להוצאת רישיון נהיגה רצופה באתגרים ובהוצאות כספיות וחשוב להיערך מראש מבחינה תקציבית ולהבין – להיכן הכסף הולך.
בכל הנוגע לאגרות מבחן שונות מדובר בתעריפים קובעים, אך ניתן גם למצוא אלטרנטיבות שיכולות לעלות פחות מבלי להתפשר על הצלחה.
כך למשל, קיימים הבדלים בין לימוד על אוטומט לעומת על רכב עם הילוכים וכן הבדלים בתמחור של שיעורי נהיגה המשתנה בין אזורים גיאוגרפיים ברחבי הארץ וגם אפשרות לחסוך כסף ללימודי תיאוריה.
לפניכם סקירה כלכלית קצרה של העלויות המשוערות שנלוות להוצאת רישיון נהיגה בשנת 2022 וכיצד ניתן להתייעל תקציבית:

מה התעריף לשיעור נהיגה היום?

העלות של שיעורי נהיגה היא פונקציה של ביקוש והיצע וכן היכן לומדים ובהחלט יכולים להתגלות הבדלים משמעותיים בקביעת המחיר של שיעור נהיגה במרכז לעומת הפריפריה וכן קיים הבדל בין שיעור נהיגה על רכב אוטומט לעומת על הילוכים.
על הילוכים לרוב התעריף נע בין 100-140 שקלים ואוטומט יתומחר בין 20-30 שקלים יותר פר שיעור שנמשך בין 40-45 דקות.
קחו בחשבון שנדרשים מינימום 28 שיעורי נהיגה לפני שניתן לגשת לטסט וגם המספר הזה תלוי כמובן במוכנות של הלמד.

טסט פנימי וטסט חיצוני

כדי לגשת לטסט (מבחן נהיגה מעשי) יש לבצע טסט פנימי דרך בית הספר ללימודי נהיגה שגם הוא עולה כסף לרוב בין 100-300 שקלים לטסט ורק אם התלמיד אכן עבר אותו בהצלחה הוא ייגש לטסט חיצוני. במידה ואינו עבר, עליו לבצע שוב טסט פנימי עד שיעבור וכל טסט פנימי עשוי לעלות לו בין 100-300 שקלים נוספים.
לפני שניגשים לטסט חיצוני יש להסדיר בדיקת עיניים שעולה אצל אופטימטריסט כ-50 שקלים ולשלם אגרת מבחן שעלותה היא כ-145 ש"ח וניתן לשלם אותה בבנק הדואר או דרך אתר האינטרנט של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.
במעמד הטסט עצמו יש לשלם גם סכום שמגיע עד 229 ₪ עבור העמדת כלי הרכב של מורה הנהיגה למבחן. יש להגיע לטסט רק לאחר שעברתם תיאוריה בהצלחה שגם עליה יש לשלם אגרה של 63 ₪ למעט בחינת תיאוריה המתקיימת באילת שעלותה היא 54 ₪.

כיצד לחסוך כסף בהוצאת רישיון נהיגה?

ראשית, חשוב למצוא מורה נהיגה מקצועי וטוב שיכין אתכם ככל שניתן לטסט הפנימי והחיצוני עם מוניטין מוכח וחוות דעת חיוביות. הכנה טובה תוכל לחסוך לכם שיעורים נוספים או עלות על כל טסט פנימי וחיצוני שיידרשו לצורך הוצאת רישיון נהיגה.
שנית, מומלץ לנסות לימודי נהיגה על רכב הילוכים כדי לשלם פחות וגם לאפשר לעצמכם הזדמנות לנהיגה בכל רכב בעתיד. רק אם תגלו בהמשך שאתם מתקשים במשימה ובהמלצתו של המורה אפשר לעבור לנהיגה על אוטומט.
ניתן גם לבחור היכן לומדים בארץ ולהשוות תעריפים בין אזורים ומורים ועם זאת, קשה להאמין שתגיעו במיוחד לשיעורי נהיגה רחוקים מהבית רק כדי לחסוך בעלויות השיעורים.
אפשרות לחיסכון משמעותי תלויה בהכנה למבחן התיאוריה. בצעו סקר שוק ובדקו מהי הדרך המשתלמת ביותר ללימודים ולהצלחה בתיאוריה.
ישנם לימודים מקוונים שיאפשרו לכם ללמוד תאוריה בכל מקום ובכל עת, לחזור שוב ושוב על החומר וגם לתרגל כך שתגיעו מוכנים ככל שניתן למבחן התיאוריה ויעלו הסיכויים שלכם להצלחה וכן לימודים פרונטאליים בכיתה פיזית או שיעורי זום.

בחרו את הדרך המשתלמת בעיניכם שתוביל אתכם להצלחה, כדי שתעברו על הפעם הראשונה את התיאוריה ותוכלו להמשיך לטסט. בדקו מי המורה שמלמד שיעורי תיאוריה, מהי העלות של המסלולים השונים ובחרו את הדרך הנכונה עבורכם למיקסום הפוטנציאל וסיכויי ההצלחה בתיאוריה.