יתרונות של התחדשות עירונית

מהו פרויקט התחדשות עירונית? מתי הוא מתבצע? ומהן היתרונות של פרויקט מסוג זה? אם נושא של התחדשות עירונית עלה בנוגע לאזור המחייה שלכם, חשוב שתדעו יותר פרטים אודות המושג.

לפני הכל – מהי התחדשות עירונית?

מושג זה מתייחס לפרויקטים ממשלתיים אשר נעשים באזורים עירוניים בהם חלה התדרדרות במבנים, במרחבים הציבוריים כמו גם באיכות החיים, כאשר הפרויקט נועד לשקם את אזור המחייה את איכות החיים וכמובן את המבנים והמרחב הציבורי, כך שאזור המחייה כמו השכונה, הרחוב או הבניין יהיו מקומות שנעים וטוב לחיות בהם.

התחדשות עירונית למי שטרם התוודע נועדה לשפר בסך הכל את תנאי המחייה של תושבים רבים, כאשר פרויקט כזה בראש ובראשונה נועד לפתח אזורים שנחשבים קשים למחייה, להוביל ליותר מקומות דיור ובכך לשפר את איכות החיים של דיירים קיימים כמו גם של רוכשי דירות צעירים.

יתרונות של התחדשות עירונית

התחדשות עירונית היא כזאת אשר מקנה מצב שבו כולם מנצחים החל מהדיירים אשר בבניין שעובר את התהליך והאנשים התחדשות עירוניתבגרים באזור שמקבלים איכות חיים, כמו גם מצבם יותר יזמים, קבלנים ואפילו עורכי הדין עובדים בפרויקט, כאשר כל מי שמללוה אתא הדיירים בתהליך עובד.

מלבד זאת להתחדשות עירונית כמה יתרונות בולטים ביניהם:

  • מבנים חדשים – באמצעות פרויקט זה יכולים רבים ליהנות מבניינים חדשים וחזקים יותר, עמידים יותר כמו גם כאלה אשר נאים מעולה.
  • דירות רחבות יותר – התחדשות עירונית מקנה לדיירים דירות רחבות וגדולות יותר כוללות מרפסות וחדרי בטחון.
  • חניות פרקטיות – באמצעות בניית חניות תת קרקעיות ניתן לפתור בעיות חנייה באזורי המגורים כמו גם לפנות את המרחב הציבורי.
  • מרחב עירוני נעים ומזמין – באמצעות התחדשות עירונית ניתן לפנות שטחים במבנים לא חוקיים או מסוכנים, לפנות פסולת רבה, להקים מחדש מדרכות וגנים ציבוריים ומכאן ליהנות מאיכות חיים טובה יותר.
  • העלאת ערך הדירות – אחר היתרונות הבולטים בהתחדשות עירונית הוא ערך הדירה שעולה: מה שמקנה נכסים טובים יותר לבעלי הדירות ומכאן גם שינוי אורח החיים והגדלת אופציות הנדל"ן שעומדות לרשותם.

בשל כך אלה פרויקט זה נחשב מעולה לכל דבר ודעה.

אולי יעניין אתכם גם:

מס שבח – החזרים למי שימכור דירתו בפרויקט התחדשות עירונית – קראו בהרחבה באתר החזרי מס Taxref.