חופשת סקי – לא לחובבי אקסטרים בלבד

אם חשבתם שחופשת סקי מתאימה אך ורק לעשירי האלפיון העליון הנמצאים בכושר שיא, דעו כי לא יכולתם להיות רחוקים יותר מהאמת. מיד תיראו כיצד גם אתם יכולים לגלוש במדרון מושלג עוד השנה

יובל בנר

אנחנו אוהבים לטייל. ישראלים, בכלל, הם אנשים שניתן לפגוש כמעט בכל פינה על הכדור, ביחס הפוך לחלוטין לחלק אותו אנו ממלאים באוכלוסיית העולם. ועדיין, עם כל הפתיחות שלנו לטיולים בארץ או בחו"ל, רבים עדיין מתייחסים לחופשת סקי כאל משהו הנמצא מחוץ לטווח ההשגה של הטייל הממוצע מבחינה כלכלית, פיזית או לוגיסטית. במילים פשוטות יותר, אנשים חושבים שזוג  פלוס שלושה ילדים, ללא כושר גופני לא יכולים להנות מחופשת גלישה מושלמת. אז לפני שנוכיח שבהחלט אפשר לצאת לחופשת סקי עם המשפחה, ננסה להסביר כמה קביעה שכזו היא כה כללית כך שאינה יכולה להיות נכונה.

נכון לעכשיו, כ-80 ממדינות העולם מציעות לפחות אתר סקי אחד בתחומן. כמעט כל מדינה אירופית מציעה אתר סקי ו-40 מדינות בארה"ב בלבד מציעות אתרי סקי תיירותיים. לכן, ברור שעם היצע שכזה יכול כל אדם המעוניין לגלוש למצוא את מקומו. אז אם הגעתם עד הנה ואתם עדיין סקרנים, הנה כמה מיתוסים, עצות וטיפים שיוכיחו לכם שחופשת סקי משפחתית או עם כמה חברים יכולה להיות אחת החופשות המוצלחות והכלכליות ביותר שתוכלו לארגן לעצמכם וכן, כבר בחורף הקרוב.

נרתעים מהמחיר? דעו שהוא לא חקוק בסלע

ראשית כל, ובעיקר אם אתן למודי חופשות שונות ברחבי העולם, דעו כי בעזרת תכנון נכון וכמה בדיקות והשוואות, תגלו כי חופשת סקי כלל לא חייבת להיות חופשה יקרה. כלומר, ברור שאם תבחרו באתר יוקרתי באלפים הצרפתים, כנראה שתשלמו מחיר של אלפים הצרפתים, הנקודה היא שזוהי ממש לא חייבת להיות בחירתכם – ריבוי האתרים כיום מאפשר בחירה גם באתרים באיזור מזרח אירופה, כדוגמת רומניה או בולגריה, ולשלם מחירים נמוכים בהרבה ולקבל תמורה הולמת בהחלט. שנית, טיול, משפחתי, קבוצתי או יחידני, עולה כסף רב, על אחת כמה וכמה אם נעים ממקום למקום, שוכרים רכב או נהנים מאטרקציות שונות. היתרון הכלכלי בחופשה שכזו טמון בכך שאין תזוזה משמעותית וניתן לחזות את רוב ההוצאות מראש, פשוט כי האתר יספק את כל צרכיכם בזמן שהותכם במקום. כמובן, אפשרויות החיסכון רבות וכדאי לבדוק כמה עולה כל דבר בטרם היציאה מהארץ ובכך להתארגן בצורה נכונה וחסכונית יותר.

לא רק חופשה ספורטיבית – אלא גם חברתית ומגבשת

עכשיו, אחרי שנרגענו מבחינה כלכלית, אפשר לדבר תכלס. חופשה בסגנון פעיל כדוגמת חופשת סקי יכולה להיות חוויה מיוחדת במינה. בעיקר אם מדובר בחופשה משפחתית או עם קבוצת חברים, פוטנציאל איסוף החוויות יכול להיות גבוה הרבה יותר מאשר ביום טיול אורבני ומעט בנאלי. בנוסף, הפעילות החברתית יכולה להביא למגוון גדול היכרויות חדשות, מעניינות ואף אקזוטיות, וכאן דווקא הפנייה נעשית לרווקים והרווקות שבקהל בקוראים. אבל שלא תטעו, לא רק מבחינה חברתית ניתן לשאוב תועלת, כי בחופשה שכזו יש סיכוי לא רע שתחזרו רזים וחטובים יותר ממה שיצאתם. אז נכון, בוודאי שמי שנמנע מפעילות ספורטיבית יתקשה למצות את הפוטנציאל הפיזי בחופשה קצרה של לימוד סקי, אך פעילות שכזו בהחלט יכולה להועיל אפילו לעצלנים ביותר לקום מהכורסה ולהתחיל בפעילות גופנית. לאחרים ולמקצוענים יותר, דעו כי אפילו בגלישה במדרון נשרפות להן מדי שעה כ – 350-400 קלוריות, הספק מכובד לכל הדעות.

גולשים רק באינטרנט? לא נורא. ברוב אתרי הסקי ילמדו אתכם לגלוש גם על שלג

ומה אם הגלישה המשמעותית ביותר בחייכם עד כה היתה בפאר הים בשפיים בשנת 1998? אז לפני שבכלל יתעורר ספק, חופשת סקי מיועדת לכל אחד באשר הוא. או היא. כמעט כל אתר נותן את האפשרות להגיע ללא כל ציוד וידע, לשכור מדריך וציוד מלא ולצאת החוצה לשלג. יש תהליך למידה ויש עקומת התקדמות שונה לכל אחד, אך עם מעט כח רצון ברור שכל אחד יכול. אגב, במקרה הצורך, גם לקטנים שלכם יש פיתרון בדמות מדריך אישי או קבוצתי, בחלק מהאתרים החל מגיל 3 (!!). בנוסף, אתרי סקי יספקו לקטנטנים שלכם שפע של אטרקציות גם מחוץ לאתר הסקי כך שגם אם עניין הסקי לא צלח, לפחות תהיה להם תוכנית חלופית ואתם תוכלו להמשיך בתוכנית הגלישה שלכם.

בשנים האחרונות למדו מטיילים רבים כי חופשת סקי היא דרך נפלאה לצאת לבלות בחו"ל בחורף, לספוג אווירה מקומית, קולינריה איכותית, קניות ועל הדרך גם לעסוק בפעילות גופנית מהנה. ריבוי האתרים ושפע האפשרויות מספקים רמת מחירים המתאימה לכל כיס, כך שגם אם אתם תפרנים המחפשים חווית גלישה בלבד או שבכלל כל מה שחיפשתם היה חוויה רומנטית יוקרתית עם שיק אירופאי ספורטיבי, תוכלו למצוא את מבוקשכם. אז קדימה, למה מחכים?