החניון לא בטיחותי? כך תאבזרו אותו נכון!

נכנסתם לבית חדש, צריכים לאבזר את החניון ולא יודעים איפה להתחיל? ריכזנו עבורכם מידע שימושי

רוב מי שנכנס לדירה חדשה אינו מקדיש הרבה זמן ומחשבה לחניון. אולם באיזו שהיא נקודת זמן, בדרך כלל לא זמן רב לאחר הכניסה, מתארגן ועד הבית ואחת המשימות הראשונות שלו היא אבזור החניון באופן בטיחותי. הקבלן בדרך כלל לא עושה הרבה ואם כבר משהו נעשה, הרי זה מפני שהעיריה דורשת זאת לצורך קבלת טופס אכלוס.

חניון ללא הסדרי בטיחות (אילוסטרציה)

אז איך בוחרים אבזור בטיחות לחניון ומתקינים אותו?

פנינו אל אביב מחברת ש.ברכביץ' העוסקת בייעוץ בטיחות לחניונים:

"הבעיה עמה מתמודדים ועדים בתים חדשים היא שהם לא יודעים מה צריך להתקין בחניון ואיך לעשות את זה. קשה להם לזהות את בעיות הבטיחות האמיתיות בחניון ואת הפיתרון המתאים עבור כל בעיה. ועדים רבים פונים ישירות לחברות העוסקות במכירה של אביזרי בטיחות ואלה מציעות להן לרכוש הרבה מאוד מוצרים. לא תמיד צריך את כל אביזרי הבטיחות שקיימים וניתן לבצע 2-1 צעדים שיגבירו את הבטיחות באופן משמעותי."

מה הם אביזרי הבטיחות שאף חניון אינו יכול בלעדיהם?

אביב: קודם כל פסי האטה. אנשים ממש "טסים" בחניון ומכאן נולדות הרבה מאוד תאונות ואפילו פגיעות בגוף. ברגע שאחנו אומרים ללקוח להתקין פסי האטה והוא עושה זאת, כל התנועה החניון נרגעת והתחושה הרבה יותר בטוחה. יש זמן לנהג לבלום ולהולך הרגל לסגת חזרה אל המדרכה או אל בין כלי הרכב.

  כמובן שחשוב לדעת איזה סוג של פסי האטה בוחרים. יש לא מעט סוגים היום בשוק וצריך לבחור סוג לא מהיר מידי אך גם לא איטי מידי. לדוגמה: הרבה ועדים באים אלינו ואומרים שרוצים פס האטה ל 10 קמ"ש כדי לרסן את הנהגים המתפרעים. תשובתי להם היא שפס ל 10 קמ"ש הוא איטי מידי ועלול להרגיז את הדיירים. הפס הסטנדרטי ל 20 קמ"ש הוא מצויין ומתאים ברוב המקרים ולכן נמליץ עליו.

רק פסי האטה?

כמובן שלא  רק פסי האטה, אביזר הבטיחות השני לדעתנו הוא מראות פנורמיות. יש המון מקומות בחניוןשפשוט לא רואים מה מגיע אליך. מראה פנורמית פותרת את הבעיה בקלות ובמחיר אפסי בהשוואה לאלטרנטיבות כמו למשל רמזור.

גם כאן, חשוב לדעת לבחור את הסוג והגודל המתאימים ולא פחות מכן, בחירת מיקום המראה בחניון היא קריטית. כאן מאוד חשוב לקבל ייעוץ מקצועי.

אז איך ניגשים תכל'ס לנושא הגברת הבטיחות בחניון?

ראשית, כדאי לנסות לקבל מהקבלן כמה שיותר: מראות פנורמיות, מעצורי חניה עמודי חסימה למניעת חניה על שבילי הולכי רגל ביציאה ובכניסה מהלובי, המעליות והמחסנים וכמובן, מחסום זרוע בכניסה לחניון. אחרי שקיבלתם מהקבלן כל מה שניתן לקבל, רצוי להזמין יועץ בטיחות או חברה המתמחה בפתרונות בטיחות בחניונים ולבדוק איתם מה עוד חסר. כמובן שגם שכל ישר וניסיון יום יומי בחניון יעזרו; אם יש מקום בו היתה לכם או לאחרים כמעט תאונה, כנראה שמדובר בנקודת תורפה בטיחותית ורצוי למצוא לה את הפיתרון המתאים עם איש מקצוע.