כשאנחנו שומעים הקלטה של יצירה מסוימת, בין אם זה ברדיו, במחשב, או בכל מקום אחר, קל לנו לשים לב שהיצירה מנוגנת ומבוצעת ללא רעשים מיותרים, באופן נקי. כלומר, אנחנו לא שומעים רעשים מבחוץ, אנחנו לא שומעים רעשים מיותרים מבפנים, אנחנו שומעים אך ורק את האמן ואת הנגנים על כלי הנגינה השונים.
היצירה נשמעת כך שכן זה תוצר לא רק של מכשירים בתוך אולפן הקלטות שמאפשרים זאת, אלא גם בזכות העובדה שהמבנה עצמו אטום לרעשים, מבודד היטב בשביל למנוע מצב שרעשים חיצוניים ייכנסו פנימה וישפיעו על ההקלטה.
כל מה שקשור להיבט של אקוסטיקה לאולפן הקלטות הוא תחום מאוד רחב, מאוד מרכזי, ובשביל שיהיה ניתן להיעזר בו, צריך להשתמש באנשי מקצוע מובילים שמכירים את התחום של תכנון והקמת אולפנים היטב. הם יבחנו את המקום ויחליטו כיצד יש להקים מערך אקוסטי מתאים שימנע חדירה של רעשים. מעבר לכך, הוא גם ידע לספק מידע והמלצות על מכשירים ופריטים שיכולים לעזור בנושא.
איך עושים את זה חכם
כל מי שנכח פעם באולפן הקלטות יודע, שהתקשורת בין הגורמים בתוך האולפן מתבצע באמצעות אינטרקום או אמצעים אחרים, זאת מאחר והאנשים שנמצאים בצד אחד של האולפן, בצד של המכשירים, ואלה שנמצאים בצד השני, מעבר לזכוכית, קרי בצד של המקליטים, לא יכולים לשמוע אחד את השני.
מעבר לכך, מי שנמצא מחוץ לאולפן לא יכול לשמוע מה קורה בתוכו, ומי שנמצא בתוכו לא יכול לשמוע את מי שנמצא בחוץ. ככל שההפרדה היא הרבה יותר רחבה, כך יהיה מאוד קשה לרעשים חיצוניים להשפיע על מה שמתרחש בפנים וכמובן להשפיע על ההקלטה. בצורה כזו אפשר לספק למאזינים יצירה נקייה.