איך להשיג מימון לצורך שירותי סיעוד

המציאות היום בשטח לא פשוטה, מאות אם לא אלפי קשישים חיים בבדידות, תוך כדי תחושות קשות של מועקה ומצוקה פיזית ומנטלית. על מנת לשנות את המצב, בני המשפחה שלהם מחויבים לשלם סכומי כסף עצומים, במטרה לשכן אותם בבית אבות ולספק להם איכות חיים גבוהה יותר. הבעיה היא שלא לכל אחד יש את הסכום הדרוש לצורך תשלום חודשי לבית אבות איכותי ומקצועי כמו נווה שלו. חשוב לדעת כי ניתן להשיג מימון לצורך שירותי סיעוד מהמדינה, דבר שמאפשר לכל אחד, לשלוח את ההורים הסיעודיים שלהם לבית אבות איכותי ונעים. לצורך כך, יש צורך לשלוח בקשת סיוע מימון עבור חולים סיעודיים אל משרד הבריאות. משרד הבריאות אחראי על אשפוז חולים סיעודיים, מתוקף חוק הבריאות הממלכתי. עם זאת, כמובן שמשפחתו של הקשיש חייבת להשתתף בסכום מסוים בעלות הטיפול. משרד הבריאות אחראי לבדוק כל בקשה לגופה, ובהתאם לכך קובע את ההשתתפות העצמית של הקשיש או משפחתו.

כל מה שחשוב לדעת לגבי מימון לצורך שירותי סיעוד – המדריך המלא

יש לציין כי האשפוז עצמו לא יתבצע בכל בית אבות, אלא רק במוסדות שקיבלו את אישור משרד הבריאות ויש עימם הסדר. התנאים לצורך קבלת הסיוע מהמדינה הינם רבים, וכוללים בין היתר את התנאים הבאים:מימון לשירותי סיעוד

קודם כל, הקשיש חייב להיות אזרח ישראלי, אחרת אין לו שום זכות להגיש בקשה לסיוע. מעבר לכך, הוא חייב להיות מוגדר על ידי לשכת הבריאות כחולה סיעודי או לחילופין – תשוש נפש. צוות לשכת הבריאות חייב להגדיר אותו בתור אדם שזקוק לאשפוז במוסד שיוכל לספק את כל צרכיו, היות והוא אינו מסוגל עוד לשהות בביתו.

במידה והתנאים האלו מתקיימים, יש צורך לפנות למחלקה לחולים כרוניים בלשכת הבריאות, על מנת לערוך לקשיש חישוב זכאות. בשלב הזה נקבע גובה ההשתתפות העצמית שלו או של משפחתו. גובה ההשתתפות העצמית נקבע בהתאם למצב הכלכלי של הקשיש, בן או בת זוגו וההכנסות של הילדים שלו.

לסיכום, כל קשיש סיעודי זכאי לטיפול הולם מטעם המדינה. על מנת לקבל את הסיוע המגיע לו, יש צורך להגיש בקשה מתאימה למשרד הבריאות ולהתחיל את התהליך.