לא לוקחים קשה חוות דעת
בואו נתמודד עם האמת. איזה מין יצור אנחנו, עורכי דין? האם אנחנו באמת צריכים להתפוס חוות דעת אישית ככזו שמעידה עלינו – או אולי על שבשבתנו? אז הנה העובדות: חוות דעת זה כמו פיצה – לפעמים זה טעים, לפעמים זה חריף מדי, וברוב המקרים זה בא עם תוספות שאנחנו לא ממש רצינו.
למה חוות דעת להיות משעשעות ומעוררות תגובה?
אפשר לחשוב על חוות דעת כאנשים מזדמנים בחייך. אחד מהם יכול לקבוע שמשקה תפוחים הוא הבחירה הגרועה ביותר לשולחן. והנה, מחצית מהאורחים ייהנו מזה ואחרים ירגישו כמו שהולכים בכוכב הקולנוע האיום ביותר אי פעם. חשוב לזכור: כל חוות דעת היא כמו נשים על המסך – הן תמיד מגזימות.
עובדות שנראות כמו בדיחות – בדרך כלל האמת באה מתוך חוות דעת!
- חוויות שונות: כאשר נאספו חוות דעת ממספר עורכי דין, תהליכים משפטיים ועמדות פוליטיות, קיבלת את האופציה להרגיש כמו במשחק טלוויזיוני.
- טעמים שונים: חוות דעת של כל אדם מבוססת על תבניות ייחודיות – בדיוק כמו תוספות פיצה שמסבירות מדוע אנחנו כה אוהבים לאכול.
- משקל וזמן: לא באמת משנה כמה ויכוחים אנו מקיימים, חוות הדעת מתמקדות בלקוח, לא במי שאחריו.
5 הסיבות לצחוק על חוות דעת
עכשיו, בואו ונעבור לארבעת הסיבות לכך שאין באמת סיבה לקחת את המילים של אחרים קשה מדי:
- יתאפשר ניהול בכיף: כשאתה לוקח את חוות הדעת בכיף, זה מאפשר לך להיות מפוקס יותר על העבודה חשוב ולא להיכנס למתח עם קולגות.
- נחמד לשכלל את הכעס: לתגובה סיכומית על חוות דעת קודמת – או יריבות – במקום להתעצבן, למה לא לחייך?
- פידבק על פידבק: כנראה שצריך לחכות ידועה בשטח – כל חוות דעת היא גם הזדמנות ללמוד ולבנות את הידע שלך.
- הפוך את הכישלון להצלחה: זוכרים את הפעמים שבהן חשבתם שכשלון הוא חווה? אז מה?! מותר לנשום מחדש ולהרגיש יותר טוב לקראת חוות דעת הבאה.
- חוויות חיוביות: תמיד יש בוודאות של חוות דעת חיוביות שמזכירות לנו שיש גם צדדים טובים בסיפור.
שאלות נפוצות על חוות דעת
שאלה: האם אני צריך לדאוג מהחוות דעת של לקוחות?
תשובה: רק אם הם שואלים על מצב השיניים של עורך הדין שלך! ברוב המקרים, זה רק חוות דעת אחת.
שאלה: איך אני יכול לדעת אם חוות דעת היא אמינה?
תשובה: בדוק אם היא עברה את "מבחן היותר מדי גרפים" – והיה חכם לעקוב אחרי מי שאמר את זה.
שאלה: מתי אני יכול להתעלם מחוות דעת?
תשובה: כשלקוח שלך מגזים, ואומר שלמשרד שלך יש יותר סרטים משרטט.
מה אנחנו לומדים מחוות דעת?
חוות דעת, כמו שלא טוענים על פרנץ קפקא, מזכירות לנו שאין סוף למורכבות החיים. אנשים תמיד מייחסים פרשנויות לחוות דעת, אבל מה אם נסתכל על זה כבמה? את יודעת, מחזה כמו באולפן? אנו רוצים להשתתף בחוויות, לא בפינות משונות של דינוזואריסטים משפטיים!
הנחיות לחיים משפטיים בצורה קלה
- תהיה להיות שחקן! במקום לנתח כל משפט עד כאב הראש, פשוט תעשה זאת עם שחקן מצחיקן.
- תוסיף פיקנטריה! זכרו לפעמים יש לצרף סיפור ציורי או זהב אצטדיוני.
- חפש את ליצן החצר! קח אותך ברצינות, ספג את המידע, אבל אל תשכח לחייך.
סיכום שמגיע לתת חומר למחשבה
במקום לקחת את חוות הדעת קשה, הפסיכולוגים שלנו היו ממליצים על גישה גמישה. כך אנו יכולים להביט על עצמנו במבריק יותר, להבין את השיח ולעבוד לקראת מקצועיות טובה יותר. כך, בסופו של דבר – לא נרגיש את הלחץ, ולא ניפול למלכודת תקלות שאפשר להימנע מהם.
זיכרון טוב – לא כל חוות דעת מגיעה אלינו עם חליל ומצחוק. כדאי לדעת לחייך על מי משובח – ואל תשכחו – יש חשיבות במשחק! אז קחו את זה ברוח טובה ותשווקו עד שיחלפו חוות דעת כאלה ואחרות!