כיצד לכתוב מכתב התפטרות במייל שיבדל אותך

איך להתפטר במייל בלי להסתבך – המדריך המלא

לא משנה אם היית מנהל בכיר או עובד סביר, שינוי קריירה הוא תמיד מהלך שמלווה בלא מעט רגשות ותהיות. וכשזה מגיע למכתב ההתפטרות, במיוחד כשמדובר במייל, יש לא מעט שאלות שעולות. האם זה מרגיש לי קל מדי? האם אני משאיר רושם נכון? האם יש מקום להומור? ובכן, כאן אני איתכם לתת לכם את התשובות!

1. למה בעצם לא להתפטר כמו בשנות ה-90?

כשהייתי צעיר, והטכנולוגיה רק התחילה לחדור לעולמנו (כן, אני מדבר על ימים בהם טלפונים היו עם כפתורים), התפטרות נעשתה בדרך מסורתית: כתיבת מכתב, מסירה ישירה למנהל וקצת דמעות (רצויות או לא, תלוי בהקשר). אז מה קרה שאנחנו החלטנו לעבור למייל? (כמובן שלא דיברנו על מיילים, כי מי בכלל היה שומע על המילה הזו אז?)

בעידן שלנו, הרבה דברים השתנו. במיוחד כשמדובר במכתבים, התתעוררות הטכנולוגית פשוט לחצה אותנו לשים את הקלפים על השולחן ולשלוח את המכתב בדוא"ל. בסך הכל, מדובר באופציה מהירה, נוחה וחסרת דמעות.

2. איך לכתוב מכתב התפטרות נכון במייל?

כדי לעזור לכם לשרוד את שלב גילוי המכתב, הכנתי עבורכם כמה טיפים ששווים זהב:

  • אל תגזימו עם המילים: לא צריך לכתוב מגילה באורך של ספר קודש. תמצגו את עצמכם ותהיו ברורים.
  • רעיון מהסרטים: אם אתם רוצים להרגיש כמו כוכבי קולנוע, הוסיפו משפט חכם או ציטוט, אבל בזהירות!
  • אל תשאירו מקום לתסכול: זה לא הזמן לפרט את כל הדברים שלא אהבתם בעבודה. הישארו מקצועיים, גם אם האש שורפת בכם.
  • תאריך, תאריך: אל תשכחו לכלול את התאריך. זה לא רק מכתב, זה מסמך רשמי!
  • תודה, תודה, תודה: הכירו תודה למעביד על ההזדמנויות, גם אם זה כאב לכם כמו עקירה שן.

2.1. דוגמה למכתב התפטרות במייל

למקרה שעדיין לא קיבלתם השראה, הנה דוגמה למייל:

נושא: מכתב התפטרות

שלום [שם המנהל],

אני מקווה שהיום שלך מתנהל בצורה טובה. אני כותב אליך כדי להודיע על החלטתי להתפטר מתפקידי בחברה, כשהמועד האחרון יהיה [תאריך אחרון לעבודה].

אני רוצה להודות לך על כל ההזדמנויות והלמידה שקיבלתי בזמן עבודתי כאן, ואני מקווה להמשיך את הקשרים שהקמתי.

לשאלות נוספות ולעזרה בתקופת המעבר, אני כאן!

שיהיה לכולם בהצלחה,
[שמך]

3. האם יש גם צדדים פחות חיוביים להתפטרות במייל?

כמובן, הכול בעדינות ובשיקול דעת. אחת הבעיות הגדולות שצצות בתהליך הזה היא העובדה שזה יכול להיראות כחוסר מקצועיות. כי מייל זה לא כמו לשבת מול מישהו ולהגיד "אני עוזב". זה כמו לדבר בכיתה עם גביים לאחור. יכול להיות שהמנהלים שלכם לא יראו את זה בעין יפה.

  • חיסרון 1: נעדר פנים. אין חיבוקים, אין דמעות. לא פשוט.
  • חיסרון 2: היכולת לפרש לא נכון. מה אתה אומר במייל יכול להתפרש בצורה שונה לחלוטין.
  • חיסרון 3: הקושי לנהל שיחות מעריך. חשוב להשאיר את הדלת פתוחה!

3.1. איך לנצח את הדבר הזה?

יש פתרון! לפני המייל, עצרו ותשקלו לשוחח עם המנהל שלכם קודם. כך תיצור דיסקלפו ומקום לכך שהמילים לא ייחשבו לסתם טקסט.

4. איך להתכונן למעבר הבא?

להתפטר זה אחד הימים המרגשים בחיים, ואם אפשר לשלב בזה קצת הומור – אז למה לא? אנחנו נמצאים בעידן שבו כל שינוי הוא הזדמנות, אז אם לא תנצלו את ההזדמנות שלכם, למי זה מביא תועלת?

4.1. למעבר לפרק הבא בחיים, מה לעשות?

  • נא להירשם לאתרי דרושים!
  • עדכן את קורות החיים!
  • תכין את עצמך לסשן ראיונות!

5. שאלות ותשובות

שאלה 1: מה כדאי לכתוב בשורת הנושא של המייל?

תשובה: משהו כמו "מכתב התפטרות – [שמך]" או "עדכון לגבי קריירה שלי".

שאלה 2: האם להוסיף תאריך סיום במייל?

תשובה: בהחלט! זה עוזר לכל הצדדים לעשות את המעבר בצורה חלקה.

שאלה 3: איך אני יודע אם להגיע לשיחה פנים אל פנים או לשלוח מייל?

תשובה: אם יש קשר טוב, שיחה היא תמיד הרבה יותר יעילה ומקצועית.

שאלה 4: האם כדאי להזכיר את עבודתי במקום הבא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *