גלה תכונות אופי שליליות בראיון עבודה

תכונות אופי שליליות בראיון עבודה: מה לומר ומה לא לומר כדי לא לפשל?

אז אתם מתכוננים לראיון עבודה הקרוב שלכם, ההתרגשות בוערת כמו כוס קפה בבוקר, והרצון להותיר רושם טוב חזק לא פחות. אבל האם עשיתם מספיק בדיקות על עצמכם? האם אתם מודעים לתכונות האופי השליליות שעלולות להתרסק עליכם בראיון כמו דינוזואר על טיול משפחתי? בואו נצלול יחד לעולם המסתורי הזה, ונראה איך נוכל להימנע מהמלכודות האלה!

1. מהן התכונות שפשוט לא מביאות אתכם למקום שבו אתם רוצים להיות?

בואו נתחיל מלפזר קצת אור על כמה תכונות אופי שנחשבות שליליות ואולי אפילו יגרמו לכם לשבת מבוישים על הכיסאות שלכם. מעטים הם האנשים שאין להם שום תכונה רעה – נכון? אבל בראיונות עבודה, זו לא תרבות העידוד אלא מבחן הקבלה לקבוצה.

  • תכונה 1: חוסר כנות – אם תדברו על מגמות קלות, אבל אתם ממש לא אוהבים לעבוד בשיתוף פעולה, אתם עלולים להתפרק ברגע האמת.
  • תכונה 2: ציניות – זה בסדר להיות מתוחכם, אבל ציניות יתר יכולה לגרום לכם להיראות כמו זה שמשוויץ בברווזים שלו בזמן ששאר העולם מתעסק בעניינים רציניים.
  • תכונה 3: דחיינות – כולנו דוחים לפעמים, אבל אם אתם מעדיפים להתעסק בשירותי STREAMING במקום במערכות ניהול הזמן שלכם, זה סימן שצריך לשדרג בגישה.

2. איך לדעת מתי וכיצד להציג את עצמכם?

אוקי, אז אם אלו תכונות שאתם מן הסתם רוצים להימנע מלהציג, מה עושים במקום? יכולים להיות לכם חלק מכישורים ייחודיים או אולי עצות מעניינות שיארחו אתכם לכל הקנקן. הנה כמה טיפים master-class:

  • היה כנה: אמרו שיש לכם קשיים, אך הדגש את הדרך שבה התגברתם עליהם. השיח הזה יכול להיות הרבה יותר חזק מהתנגדות לקשיים!
  • תשקול את השפה שלך: סווגו את הטענות שלכם לחיוביות – במקום להגיד "אני לא אוהב לדבר עם אנשים", אמרו "יש לי נטייה למחשבה רפלקטיבית" – הרבה יותר טוב, נכון?
  • הבטיחו לדאוג לניהול זמן: האבק יכול לעוף, אבל אתה יכול לשלוט בתוכנית שלך! למדו לנהל את עצמכם בחוכמה.

3. שאלות שמרשימות את המראיינים

שאלות טובות הן כמו חד קרן בגן – לא תמצאו הרבה כאלה! אם אתם רוצים להבריק, הכינו שאלות שמראות שאתם יודעים איך לחצוץ בין רעיון טוב לרעיון רע, אבל גם שמדי פעם אתם עוברים בשדות קוצים.

  • מה המורשת של המשרד?
  • איך מתייחסים כאן לסוגיות של איזון בין עבודה לחיים אישיים?
  • מהם הציפיות שלי בשנה הראשונה?

4. לא לדאוג מחוויות עבר – זה קורה לכולם!

קיבלתם דחייה מראיון? אוקי, אתם לא היחידים. כל מקורי עבודה עבר חוויה כזו, ושניכם עשויים להתגלות פעם נוספת כלווים משפחתיים. כשהדבר קורה, אל תתמקדו בכישלון. התמקדו בהתפתחות שאתם חווים. זה לא כל כך נורא.

שאלות ותשובות:

שאלה: מה לעשות אם אני מפחד לדבר על תכונות רעות שלי?

תשובה: אפשר להציג את ההתמודדות שלכם עם הקשיים ולדבר על תהליך השיפור שלכם!

שאלה: מה אם אני לא בטוח באיזה תכונה להתרכז?

תשובה: קחו דף ועט. כתבו את כל התכונות השליליות שלכם ובחרו אחת או שתיים לעבוד עליהן.

שאלה: האם אני צריך להיות מודע לתכונות שליליות אצל המראיין?

תשובה: בהחלט! יכול להיות שמראיינים עם תכונות כאלה פשוט לא מתאימים למקום העבודה שאתם מחפשים.

5. סיכום – מה לקחת מכל זה?

לסיכום, ראיון עבודה הוא כמו משחק שחמט – צריך לחשוב קודם לצעד. מעבר לניסיון לקנות את הלב של המראיינים, גם השיח הכנה על תכונות אופי שליליות יכול להפוך אתכם למועמדים הרבה יותר מתאימים. תזכרו, שיש לכם תכונות ייחודיות שבאות לידי ביטוי, כך שלא צריכים להשאיר שום פרט מרושך מאחור. עם גישה מתאימה והבנה שאתם באים ללמוד להכין את עצמכם טוב יותר – אתם בדרך הנכונה!

אז בפעם הבאה שאתם יושבים מול המראיין, קחו אוויר, זכרו להציג את עצמכם בצורה חיובית, והכי חשוב – תהיו אתם עצמכם. מי יודע, אולי אתם תהפכו את כל הראיון הזה לפוסט מעניין באינסטגרם שלכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *