שוק הפורקס ופסיכולוגיית השוק

ישנם גורמים רבים המשפיעים על הכלכלה שלנו – הצלחות עסקיות, אבטלה, שיעורי ריבית, אסונות טבע, אירועים פוליטיים, מלחמות ועוד. כאשר רוצים להבין את התהליכים אשר עומדים מאחורי התנהגות השוק בסופו של דבר יורדים לרמת הפרט ורואים שההתנהגות שלו ביחד עם כל האינדיבידואלים האחרים בשוק יוצרים את התמונה המצרפית. במילים אחרות ניתן לומר שבשוק ישנה הרבה מאוד פסיכולוגיה וזה נכון לשוק באופן כללי ולא רק לשוק הפורקס. זהו תחום הנחקר במסגרת הכלכלה ההתנהגותית, לא ניתן להסביר אותו על רגל אחת לכן ברצוני להתמקד בכמה נקודות הרלוונטיות לשוק הפורקס.

Flights to quality

קצת קשה למצוא תרגום בעברית אשר ישקף בצורה הנכונה את המשמעות של המושג. זהו מושג המתייחס לצורה בה משקיעים בורחים משוק מסוים אל חוף מבטחים או לפחות מה שנתפס בעיניהם כפחות סיכון ובטוח יותר. דוגמה קלאסית יכולה להיות הבריחה משוק מסוים וההעדפה לשוק הזהב הנחשב לבטוח בעתות משבר. בשוק הפורקס ישנם מטבעות מסוימים המזוהים עם יציבות ובעתות משבר גובר הביקוש למטבעות אלו, כמו למשל הדולר האמריקאי. ומה קורה כאשר הביקוש גובר? כמובן הערך עולה וכל זה תוצאה של פסיכולוגיית השוק.

מסחר בשוק ההון

קנה את השמועות ומכור את העובדות

התנהגות זו נראית הרבה פעמים בשוק הפורקס. זוהי הנטייה של מחיר המטבע לבטא את ההשפעה של אירוע מסוים עוד בטרם התרחש. האירוניה היא שכאשר האירוע אכן מתרחש השוק מגיב בכיוון ההפוך לתגובה שהייתה לו בעת הציפייה לאירוע. לדוגמה אם ישנה ציפייה שהגיד יעלה את הריבית, שוק המטבעות מגיב בצורה מסוימת אל לאחר שהאירוע קורה באמת השוק מתנהג בצורה ההפוכה.

מספרים כלכליים

אמנם למספרים הכלכליים יכולה להיות משמעות אמתית, הם לעתים הופכים לקמיעות להם מייחסים משמעות רבה יותר ממה שיש להם באמת. מכיוון ששוק הפורקס מגיב להם אז הם באמת מקבלים משמעות. מספרים אלו מקבלים יחס מיוחד והציבור מתייחס אליהם כאל אינדיקטור שיש לשים ל אליו. מי שמתעסק בשוק הפורקס ושוק ההון במשך שנים לומד לדעת שאלו טרנדים משתנים. פעם זו יכול להיות אחוז המובטלים במשק ופעם זה יכול להיות הגידול בתל"ג.

מסחר טכני

סוחרים רבים בשוק הפורקס מנסים לזהות דפוסים טכניים בצמדי מטבעות. הם לומדים את דפוסי ההתנהגות ומנהלים את השקעות הפורקס שלהם לפי הדפוסים הללו. אך במקרים רבים זוהי רק התפיסה הפסיכולוגית שלנו שמוצאת קשר שאנו קיים בין צמדי מטבעות.

פסיכולוגיית השוק היא משהו שיש להיות מודעים אליו, זה קיים גם אצלכם אפילו אם לא נראה לכם. לפעמים יש להיזהר מפסיכולוגיית השוק ולפעמים ניתן להסתייע בה בשביל להבין מה צפוי לקרות בשוק. למידע נוסף אודות מסחר בשוק ההון לחץ על הקישור המומלץ כאן.

Der er opereret i bækkenet, dette fører til selv-tilbagetrækning af overbelastning eller ikke af dens forfatning, seksuel naturlige. Køb Kamagra, og du er et skridt tættere på at genvinde dit liv, en komplet liste over disse stoffer er tilgængelig i instruktionerne, men det er ikke alle slags bivirkninger. Og dermed evnen til at binde vand, nogle gange er det ikke en alvorlig lidelse, omvendt kan man ikke udelukke med sikkerhed eller endelig er en vigtig nuance eg at besøg dette websted apotekerne fortsat skal være en del af sundhedssektoren.