בדיקת שיקים בעידן המודרני

בניגוד לעבר, בו היה קשה מאוד לקרוא את הצ'קים וגם אם היו בהן טעויות, היה קשה להבחין בהם, היום קיימת מדיניות קשוחה מאוד של בדיקת שיקים. הדפסה של שיקים בצורה לא נכונה יכולה לגרום לבעל הצ'ק בעיות רבות – בתי עסק לא יכבדו את הצ'קים שלו, הבנקים השונים יחזירו אותם וכדומה. חשוב להבין כי היום, בעיקר בשל הזיופים הרבים, בתי עסק רבים בודקים היטב את השיקים הם מקבלים ומשתמשים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים על מנת להבטיח את אמינות הצ'ק. מכשיר המבצע בדיקה של שיקים מאפשר לבעל העסק להיות בטוח כי מדובר בצ'ק מקורי, אמין וכזה שאותו הוא יכול לקבל ללא כל חשש.

כיצד מבוצעת בדיקת שיקים מודרנית

כאמור, כיום בתי עסק משתמשים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים בכדי לבצע בדיקת שיקים אמינה ואיכותית. רובם משתמשים במכשיר הנקרא "קורא שיקים" – מכשיר אלקטרוני ממוחשב אשר מאפשר לבעל העסק לדעת בזמן אמת האם הוא יכול לקבל את אותו השיק או לא, בדיקה אולטימטיבית לשיקים.

איך מבצע קורא השיקים את הבדיקה? בעזרת כמה פונקציות חשובות :

  1. קורא השיקים מזהה טעויות הקלדה אשר התרחשו במהלך ההדפסה של השיק. אמנם, בעידן החדש, עם מכונות הדפוס המשוכללות, טעויות אלו כמעט ולא קורות, אך עדיין חשוב לוודא כי השיק תקין בכדי להיות בטוחים שהבנק יקבל אותו.
  2. קורא השיקים בודק ומזהה מי הוא הבעלים של השיק – אדם פרטי בעל חשבון מוגבל או עסק.
  3. קורא השיקים חוסך לקופאית זמן רב. במקום לקרוא את כל הנתונים שעל השיק ולהקליד למערכת, הוא מצלם את השיק ומכניס את כל הפרטים באופן אוטומטי ומהיר.

טיפים לבחירת קורא שיקים

אם אתם בעלים של עסק ואתם מעוניינים לרכוש מכשיר המבצע בדיקת שיקים לעסק שלכם, כזה שיחסוך לכם זמן רב ויאפשר לכם להיות בטוחים כי אתם מבצעים בדיקה של שיקים שאתם מקבלים בצורה נכונה, הנה כמה טיפים שיאפשרו לכם לבחור את קורא השיקים המתאים ביותר עבורכם:

  • מוניטין – כיום יש חברות רבות שמספקות קוראי שיקים ולכן חשוב לבחור בחברה מוכרת ובעלת מוניטין, חברה שאתם יכולים להיות בטוחים כי היא תספק לכם מכשיר אמין, מקצועי ואיכותי.
  • שירות – בחרו בחברה המעניקה לכם שירות רציף וזמין עבור המוצר. עליכם לזכור כי במקרה של תקלה עלול להתרחש עיכוב חמור בעסק ולכן חשוב לבחור בחברה שתעניק לכם שירות מהיר ברגע שבו תזדקקו לו.
  • אחריות – בחרו בחברה המעניקה אחריות על המוצר, כך שגם במקרה בו הוא יתקלקל או לא יבצע פעולה כל שהיא כראוי, תקבלו מכשיר חדש במקומו וההשקעה הכספית שלכם בו לא תרד לטימיון.

בצורה הזו תוכלו לבחור קורא שיקים בקלות ולהיות בטוחים כי מהיום העסק שלכם יפעל בצורה הרבה יותר יעילה.