מה כולל הסכם שכר הטרחה של עורך דין ?

זקוקים לשירותיו של עורך דין מקצועי? לפני שאתם מתחילים לעבוד איתו, חשוב שתערכו הסכם מפורט ומסודר על שכר הטרחה שתשלמו לו בעבור העבודה. משרדי עורכי דין שונים דורשים שכר טרחה שונה, בהתאם למוניטין שלהם, הניסיון של עורכי הדין, חומרת התיק ועוד. לכן חשוב לערוך מראש הסכם מסודר כך שתדעו מול מה אתם עומדים ומהן ההוצאות הצפויות לכם כתוצאה מההליך המשפטי והשימוש בשירות עורך הדין.

חשיבות ההסכם בכתב

חשוב לערוך הסכן כתוב בין עורך דין ללקוח ולא לסמוך רק על האמור בעל פה. בעזרת הסכם כתוב קל יותר להבין מהם התשלומים הצפויים, להימנע מהפתעות בעתיד וכמובן, להיות בטוחים כי לא תדרשו לשלם סכומים נוספים שלא סוכם עליהם מראש. הסכם כתוב בין עורך הדין ללקוח ימנע אי הבנות וסכסוכים עתידיים ולכן, גם אם אתם מכירים היטב את עורך הדין, ואפילו אם אתם חברים או בני משפחה, אל תוותרו על הסכם כתוב שיגן עליכם בעתיד.

הנתונים הנכללים בהסכם שכר הטרחה:

הסכם שכר הטרחה של עורך דין חייב לכלול כמה נתונים חשובים שכדאי שיהיו ברורים מראש:

הגדרה של הייצוג המשפטי או הטיפול שמבצע עורך הדין, בין אם זהו רק ייעוץ ובין אם מדובר בייצוג משפטי מקיף של הלקוח.

הגדרה של היקף הטיפול – האם ההסכם מדבר רק על תיק מסוים או על מספר תיקים, האם הוא כולל גם ערעור במידת הצורך וכדומה.

הגדרה של עורך הדין שיטפל בפועל בתיק – נושא זה חשוב מאוד בעיקר במשרדי עורכי דין גדולים בהם יש מספר גדול של עורכי דין, חלק עם וותק וניסיון רב וחלק לא.

הדגרה של צורת החישוב של שכר הטרחה, האם מדובר בשכר לפי שעת עבודה, או בשכר גלובלי. חשוב שהלקוח יחשב מראש את השיטה העדיפה לו. אם מדובר בתיק קטן מאוד כדי לשלם לפי שעת עבודה, אך אם מדובר בתיק גדול והליך ארוך, כדי לבחור תשלום גלובלי שייצא הרבה יותר משתלם.

הגדרה של תנאי התשלום – האם מדובר בתשלום מראש, תשלומים לאורך התהליך, תשלום רק לאחר סיום הטיפול בתיק וכדומה.

הגדרה של הוצאות אפשריות נוספות בתיק שעל הלקוח לדעת עליהן מראש. לדוגמא, אם תידרש בדיקת פוליגרף, השכרה של מומחה בעניין מסוים לצורך מתן עדות או חוות דעת, השכרה של חוקר פרטי ועוד. כל אלו יצריכו תשלום נוסף שעל הלקוח לדעת עליו מראש.

בצורה הזו הלקוח יכול להיות בטוח כי הוא מוגן ולא יידרש לשלם בכל פעם כספים נוספים לטובת ההליך המשפטי. הוא יכול להעריך מראש את ההוצאה הצפויה ולהתארגן לכך בהתאם. בנוסף, כך הוא יוכל לדעת אם עורך הדין מתאים לו או שכדאי לו לפנות לאחר, זול יותר.