3  יתרונות של עדשות מולטיפוקל והאם זה משתלם?

עדשות מולטיפוקל הן פתרון טוב לאנשים הסובלים מבעיות ראייה שונות הדורשות פתרון שונה, כלומר זוג משקפיים אחד בעצם יכול לפתור שתי בעיות שונות. בוודאי שמעתם שלעדשות מולטיפוקל דרוש זמן הסתגלות, זה נכון אך זהו עניין אישי מאוד, לכל אחד זה לוקח זמן שונה. בסופו של דבר כולם מתרגלים למשקפיים והן פתרון טוב בעל מספר יתרונות. הבה נסקור 3 יתרונות של עדשות מולטיפוקל.מידע נוסף באתר של ארזה פרוכטר – אופטומטריסטית בתל אביב המתמחה בעדשות מגע בהתאמה אישית.

יתרון ראשון – ביטול הצורך בשני זוגות משקפיים

ללא ספק אחד היתרונות החשובים ביותר של עדשות מולטיפוקל הוא שהן מבטלות את הצורך באחזקת שני זוגות משקפיים. להזכירכם ראייה לקויה היא אינה דבר אחיד – ישנן הבדל בין ראייה למרחקים ארוכים וראייה לטווח קרוב, למרות שישנים אנשים הסובלים בו זמנית מהבעיה, היא דווקא דורשת סוגים שונים של עדשות. לפחות כך זה היה עד אשר המציאו את עדשות המולטיפוקל העושות את שתי הפעולות בו זמנית ופשוט מבטלות את הצורך בזוג נוסף. בשפה המקצועית קוראים לזה עדשות רב מוקדיות או עדשות פרוגרסיביות.

יתרון שני – המשקפים שלא מאבדים

אנשים הסובלים מבעיות ראייה ומחזיקים שניים או שלושה זוגות משקפים נוטים לאבד אותם או לעבור "תאונות" בסגנון מישהו התיישב לי על המשקפיים בתדירות גבוהה. זה לא מפתיע כאשר צריך להחזיק כמה זוגות משקפיים – אחד בשביל הרכב, אחד בשביל קריאה… באופן טבעי מורידים את המשקפיים ומניחים אותם באיזו פינה ומחליפים לזוג אחר ואח"כ שוכחים איפה הנחנו אותם או שמישהו מתיישב לנו על המשקפיים. לעומת זאת כאשר יש לכם זוג אחד של עדשות מולטיפוקל אתם לא מורידים אותם בתדירות גבוהה ובאופן טבעי הם מחזיקים הרבה יותר זמן מבלי ללכת לאיבוד ומבלי שמישהו מתיישב עליהם.

יתרון שלישי – עיצוב ואסתטיקה

עדשות מולטיפוקל היום מתאימות לכל סוגי המסגרות, דבר המאפשר לכם לבחור סגנונות שונים של עיצוב לפי רצונכם ולקבל מראה אסתטי ויוקרתי. בשונה מעדשות ביופוקל, אין בעדשה הפרדה לא אסתטית אלא מראה אחיד. בעזרתו של אופטומטריסט תוכלו להתאים את העדשות לכל מסגרת שתבחרו.

עדשות מולטיפוקל הן דבר מומלץ אך חשוב לזכור שיש לעשות אותם בהתאמה אישית לעיניים ולבעיית הראייה ממנה אתם סובלים. אם אתם מעוניינים בפתרון טוב שאינו דורש זוגות רבים של משקפי ראייה, מומלץ לפנות לאופטומטריסט ולהזמין משקפי מולטיפוקל בהתאמה אישית. הן אמנם יקרות יותר ממשקפי ראיה אחרות אך בסופו של דבר הן חוסכות לכם כסף בכך שהן מבטלות את הצורך במספר משקפי ראייה.