המדריך המלא להפקת אירועים בטבע

אירועים בטבע, בפרט חתונה בטבע, זהו טרנד חם בשנים האחרונות. יותר ויותר זוגות מחפשים לערוך אירוע אלטרנטיבי ולא חתונה "כמו שכולם עושים". אם חתונת שישי בצהריים הפכה הייתה לפני כמה שנים אירוע נדיר והיום הפכה להיות דבר בשגרה, הרי שהטרנד הנוכחי שסוחף את עולם האירועים הוא קיום חתונה בטבע.מעבר לפוטנציאל החסכוני שיש לאירוע כזה, חתונה בטבע היא ללא ספק אירוע מיוחד שישאיר חותם על האורחים שלכם ומזכרת שהם לא ישכחו עוד זמן רב.

שמדברים על חתונה בטבע, בדרך כלל הכוונה לחתונת טבע "הארדקור" – כלומר לא בגן אירועים או במושב שמזכיר טבע, אלא ממש בפינת חמד באמצע שומקום – מה שדורש הפקה לוגיסטית רצינית מהיבטים שונים.

1. הבייסיק – אנרגיה

שאומרים אנרגיה מתכוונים לחשמל כמובן, למרות שאנרגיה טובה בין האנשים היא דבר חשוב בלי קשר…

לא ניתן לקיים אירוע נורמלי בטבע ללא חשמל, זה ברור. לשם כך, תצטרכו בראש ובראשונה לדאוג לאספקת חשמל – לרוב זה יהיה באמצעות גנרטור. קיימים מספר גנרטורים בשוק, אבל בכדי לעשות בחירה נכונה עליכם להתייעץ עם חברה המתמחה בנושא הזה. כדאי לדעת שקיימים גם "גנרטורים מושתקים", למעשה להבדיל מגנרטור רגיל, הם משמעותית שקטים יותר. יחד עם זאת, יש לזכור שבדרך כלל חתונה בטבע תהיה מלווה גם בלא מעט מוסיקה רועשת ולכן עניין הרעש מהגנרטור הוא לא עניין כזה קריטי. יש שימליצו גם לדאוג לגנרטור חלופי – במידה והראשי מספיק לעבוד מאיזשהי סיבה.

2. אוכל – קדימה אוכל

כמובן שאין אירוע ללא אוכל, ובפרט חתונה שהאוכל אחד ה"אישויים" המרכזיים בא, אם לא-ה (לא, חתן וכלה יקרים – עבור מרבית האורחים שלכם, האוכל הוא הדבר החשוב ביותר…). הדרך המומלצת ביותר לארגן אוכל לאירוע בטבע היא כמובן באמצעות חברת קייטרינג. לא רק זאת, מומלץ לפנות אל חברת קייטרינג המתמחה בהכנת אוכל לאירועים מסוג זה – כלומר, אוכל אשר יכול לשרוד בתנאי לוגיסטיקה מאתגרים, ללא קירור. ניתן לנצל את ההזדמנות ולשלב, אם אתם בעניין – אוכל נישתי באירוע שלכם, כמו למשל קייטרינג טבעוני, צמחוני או חלבי.

אוכל לאירועים בטבע

3. מוסיקה

סביר להניח כי חתן וכלה אשר מחליטים לקיים את היום החשוב בחייהם בטבע, ירצו לשלב מוסיקה מאד מסוימת באירוע שלהם. אם הקונוטציה הראשונה שעולה לכם היא טרנסטים וקרחנות – סיכוי לא רע שאתם צודקים. על כל פנים, כמו בכל חתונה, יש 2 אפשרויות מרכזיות:

  • DJהאופציה הנפוצה יותר, לרוב גם חסכונית הרבה יותר. יש לבחור DJ אשר יכול להתאים את עצמו מבחינה לוגיסטית לתנאי השטח – מבחינת אקוסטיקה, הגברה וכמובן חשמל.
  • להקה – להקה השרה בלייב היא ללא ספק אופציה מגניבה ויכול להיות שבתנאים מסוימים אפילו לא תידרש הגברה – תלוי באזור בו נערך האירוע.
  • זמר מפורסם / סלב – גם זאת אופציה, אמנם לא מתאימה לכולם אבל בהחלט אפשרית. למידע נוסף בנושא.

מבחינת פלייליסט של שירים – מומלץ לשלב מוסיקה ברוח המקום – כך למשל, אם אתם מחליטים לערוך את האירוע באזור מדברי, ניתן יהיה לשלב שירי "שאנטי" שבהחליט יעשירו את האווירה ויתמזגו היטב עם הנוף.

תקליטן לאירועים בטבע

4. צילום

כנראה הספק הכי נוח לקיום אירועים מהסוג הזה. צלם בדרך כלל לא צריך חשמל זמין, אלא אם יש עמדת מגנטים פעילה – אבל גם אז ניתן להסתדר כי יש גנרטור, כן? צילום אירועים בטבע, בעיקר אם נעשה לאור יום – טומן בחובו פוטנציאל אדיר לתמונות מדהימות ואחלה מזכרת שבעולם – תלוי בלוקיישן, בתנאי התאורה וכמובן ביכולת הצלם.

צלם אירועים בטבע

5. אלכוהול

איך אפשר לדבר על הפקת אירועים מבלי להזכיר את המילה אלכוהול? על מנת לארגן שתייה חריפה שתתאים לאירוע בטבע – קודם כל צריך להתאים את השתייה לשעה שבה יתקיים האירוע. במידה ומדובר באירוע צהריים – מומלץ להצטייד במשקאות הנחשבים קלים יותר – כמו חומרי גלם להכנת קוקטיילים (וודקה, ג'ין, רום, נקטרים שונים וכו'), בקיץ חובה להצטייד גם בקאווה או מקבילו האיטלקי למברוסקו – עובד יופי באירועי שישי צהריים. במידה ומדובר באירוע ערב, הכיוון הכללי צריך להיות יותר למשקאות בר קלאסיים: וויסקי, הרבה וודקה, רדבולים וכו'. כמובן שמדובר בכיוון כללי וזה מאד תלוי בהרכב הקהל מבחינת גילאים, כמות המוזמנים, טעם אישי ועוד. מומלץ להיעזר במדריכים אונליים להרכבת תמהיל משקאות לאירוע מסוג זה או להתייעץ עם ספק משקאות.

שתייה לאירועים בטבע

6. לוגיסטיקה – ציוד וריהוט לאירועים

לא ניתן לקיים חתונה בטבע, או אירוע בטבע בכלל – ללא ריהוט מתאים.

אם בעבר התפקיד היחיד של הרהיט היה לשרת מבחינה פונקציונאלית, כיום רהיטים הם חלק בלתי נפרד מעולם העיצוב. דבר שבא לידי ביטוי בהיצע הגדול של סגנונות, דגמים, חומרים, צבעים וגדלים מהם עשויים רהיטים שמשמשים לאירועים שונים.

ריהוט חייב להיות שימושי וצריך להיות אסתטי. האורחים המוזמנים אל האירוע צריכים להרגיש בנוח כאשר הם יושבים על כסאות הבר או הכורסאות באירוע (ואין זה משנה אם מדובר על אנשים כבדי משקל או נמוכי קומה) ולהתרשם לטובה מהריהוט המסוגנן שמותאם בצורה כה מושלמת אל סוג האירוע. אין אירוע ללא ריהוט. גם אם מדובר על אירוע שטח או אירוע שעיקרו שימת דגש על סגנון מינימליסטי. הריהוט הוא השלד של האירוע והתפאורה שלו. באמצעות הריהוט תוכלו לתחום את אותו מקום בו אתם מתכננים לערוך את האירוע ותוכלו להתוות את הקו הסגנוני שלו.

בוחרים ריהוט במקום אחד

ריהוט יכול לשנות את המראה של חלל החדר, החצר האחורית בה עורכים אירוע או כל מקום אחר אליו בוחרים להזמין אנשים. מסיבה זו חברת וותיקות להשכרת ציוד לאירועים, כמו למשל חברת כוכב השכרת ציוד לאירועים שמות דגש על היצע גדול של ריהוט שמותאם לאירועים מסוגים שונים ולקהלי יעד שונים.

חברות מקצועיות מציעות לא רק היצע רחב של ריהוט שכולל פינות ישיבה, ספסלים, פינות זולה, הדומים, שולחנות וכסאות מכל מיני סוגים אלא גם ציוד משלים לאירועים, כמו למשל כריות אותם ניתן להניח בפינות הישיבה באירוע, מאווררים ועוד.

דבר נוסף אותו צוות המומחים של החברה מציעה ללקוחות הוא חסכון הזמן והבטחה לאירוע המושלם וזאת על ידי התאמת ציוד לאירוע הספציפי של הלקוח. טרם בחירת חברה שמציעה השכרת ריהוט לאירועים תמיד חשוב לוודא שהיא מחזיקה (מלבד הריהוט) בכל הציוד הדרוש לכם לאירוע תחת קורת גג אחת. דבר זה יחסוך מכם בזבוז זמן לריק על מעבר בין חנות אחת לשנייה.

ריהוט להשכרה לאירועים

השכרת ציוד לאירועים היא דבר חיוני. אם בעבר, אנשים נאלצו להלוות כסאות ושולחנות ממשפחה וחברים, כיום, כל אחד יכול לפנות אל חברה שמציעה השכרת ריהוט לאירועים ולבחור את אותו ריהוט שמשרת אתכם בצורה הטובה ביותר.

לאחר שהחלטתם היכן אתם מעוניינים לקיים את האירוע, כמה אנשים תזמינו לאירוע, באיזה תאריך תקיימו אותו והאם אתם מתכננים לקיים אותו בשטח או שמא בחצר האחורית של הבית או במתחם סגור, רק בשלב הזה תוכלו להתחיל לבחור את אותו ריהוט שמתאים לאירוע שלכם. ריהוט יש לשכור מחברה אמינה שמעסיקה מקצועיים ומציעה היצע עשיר של ריהוט לאירועים. טרם השכרת ציוד חשוב מאוד לוודא את הדברים הבאים:

  • ניסיון – רצוי לבחור חברה להשכרת ציוד לאירועים, כמו למשל חברת כוכב שקיימת מעל לעשור, מתגאה ברשימת לקוחות קבועים ומספקת את כל הריהוט לאירועים והציוד הדרוש תחת קורת גג אחת.
  • היצע גדול– חברה שמאפשרת היצע גדול של רהיטים איכותיים מכל מיני סוגים ובכל מיני גדלים.
  • ייעוץ– חברה מקצועית תספק שירותי ייעוץ והתאמת ריהוט לאירועים מסוגים שונים, ללא עלות.
  • סוגי אירועים– חשוב לוודא שהחברה מהוקצעת בסוג האירוע מהסוג אותו אתם מתכננים.
  • שירות במיקום שלכם– יש לוודא שהחברה מספקת שירות באזור שלכם.
  • הכל תחת קורת גג אחת– חנות בה תוכלו למצוא את כל הריהוט הנדרש לכם תחת קורת גג אחת.

 

אם אתם מעוניינים להפיק אירועים בטבע, אבל כל הלוגיסטיקה לעיל נשמעת לכם מסובכת מדי, רעיון טוב יהיה אם תפנו לחברה להפקת אירועים.

בהצלחה!