3 היעדים המבוקשים ביותר לרילוקיישן

מדי שנה ישראלים רבים מקבלים הצעות שונות ומגוונות, אורזים מזוודה, בחלק מהמקרים גם את הילדים, האישה הכלב או החתול, ופשוט מחליטים לפתוח דף חדש בנקודה אחרת על הגלובוס. השיקולים הם כמובן משתנים מאדם לאדם וקשורים לרוב להצעות עבודה, הרצון לצבור ניסיון אישי נוסף ולהצליח בחו״ל, לימודי תואר ראשון, תואר שני, הכשרה כזו או אחרת ועוד. במאמר הבא נציג בפניכם את 3 היעדים הכי אטרקטיביים לרילוקיישן בשנים האחרונות, ונמליץ לכם על מספר טיפים חשובים שכדאי לאמץ ולזכור.

ארה״ב מדוע כולם ממשיכים לנהור לשם?

ארה"ב

אם עד לפני 20 שנה כשאלפי ישראלים טסו לנסות את מזלם בארה"ב ועבדו במכירות של מוצרים "ישראליים" בעגלות בקניונים  , היום כבר כולם מכירים את יתרונות המחיה, בארה״ב. מלבד איכות החיים הגבוהה והמשכורות שאנשי ה- הייטק לדוגמא מקבלים, רבים מהישראלים יעידו כי החיים בארה״ב (בחלק מהמדינות) פשוט נוחים ומהנים,. מאוד פשוט להסתדר בארה"ב בענף ההיטק התנאים מאוד אטרקטיביים ואם התקבלת לעבוד מאחת מהחברות העשירות והמוכרות בעולם אתה מהר מאוד מרגיש את "החיים הטובים".

רוב הישראלים שעוברים לארה״ב עושים זאת בעקבות ההתפתחות המואצת של עולם ההייטק ופיתוח התוכנה. השכר הוא גבוה והמדינות הנפוצות ביותר למעבר הן ניו יורק וקליפורניה. ארה״ב מעניקה אינספור של אפשרויות והזדמנויות להתפתח, תמיד הייתה כזאת והיא כנראה תמיד תהייה כזאת. השכר הוא גבוה מעל הממוצע במשק הישראלי, הילדים מקבלים הזדמנות ללמוד שפה וזו הזדמנות ליצור קשרים ולנצל את הזמן גם לטיולים ,

אחרי שבצעתם את ההחלטה לעבור, ולפני שאתם עוזבים באופן סופי חשוב לזכור כמה כללים:

  • מציאת דירה – את הדירה או הבית בו תגורו חשוב למצוא לפני ההגעה, במיוחד כאשר אתם מגיעים עם ילדים. אמנם יש אינספור אפשרויות, אבל ארה״ב ענקית והמרחקים בין הבית לעבודה ובין הבית לבית הספר לא דומים למה שאנחנו רגילים כאן בישראל. יש לקחת בחשבון את עניין החוזה, בחלק מהמקומות מדובר בתהליך מתמשך ולכן עליכם לקחת תקופת זמן זו בחשבון מבחינה כלכלית או לחלופין, לבצע טרום נסיעה ו׳לבדוק את השטח׳.
  • ביטוח – לא כולם יודעים אבל בארה״ב הרפואה היא עדיין לעשירים בלבד. מה זה אומר?. זה אומר שאם אין לכם ביטוח בריאות בחו"ל שיכול להגיע לכמה אלפי דולרים בחודש למשפחה, סביר להניח שאתם בבעיה. העלויות לביקורי רופא, תרופות עם או ללא מרשם, שלא לדבר על אשפוז בבית החולים. נסיעה לארה״ב כמעט ומחייבת לסגור את ענייני הביטוח מהארץ, אלא אם כן יש לכם הסדר ביטוח לכל המשפחה דרךמקום העבודה כחלק מהתנאים הסוציאליים. ביטוח רפואי שהסדרתם עוד לפני נסיעתכם יאפשר לכם ליהנות מתוכנית ביטוח המותאמת לצרכיכם.
  • רכב– בארה״ב יש מגון אפשרויות לרכישת רכב. ניתן להשכיר רכב, שיטת הליסינג שם משתלמת במיוחד וניתן לרכוש רכב חדש או יד שנייה. הרכבים בארה״ב זולים משמעותית וגם הדלק, אך אם אתם חיים בעיר גדולה עם תחבורה ציבורית זמינה, לא בטוח ששווה לכם לקנות רכב, אלא רק להשכיר בסופי שבוע כשאתם נוסעים לטייל. שוב תלוי לאן אתם נוסעים, איפה תגורו ומה ההרכב המשפחתי שלכם.
  • ויזה– מיותר לציין כי עניין הויזה חשוב עד מאוד, במיוחד בכדי להישאר בארה״ב מעל לתקופה של כמה חודשים בודדים. הויזה משתנה בהתאם לסוג העבודה או תקופת הלימודים, ובדרך כלל מקום העבודה הוא זה שדואג לרוב האישורים. לפני הנסיעה עליכם לוודא את כל הפרטים, במיוחד שיש כל כך הרבה סוגי ויזות. אם אתם נוסעים עם אישה וילדים, גם הן נדרשים לקבלת הויזה.

מגדל אייפל

אירופה : בריטניה או גרמניה?

לונדון וברלין הפכו להיות שתי הערים המרכזיות אליהן ישראלים בוחרים לעבור, בעיקר כתוצאה מהצעות עבודה מפתות. לימודי עיצובי, משחק ותיאטרון גם הם חלק מהעובדה שישראלים רבים מתמגנטים לערים אלה. השכר באנגליה ובלונדון בפרט הוא מהגבוהים, בעיקר לאנשי הייטק, אך יש לציין כי יוקר המחיה באנגליה, משקף במידה כזו או אחרת את מה שקורה בישראל. בברלין לעומת זאת, ובשאר מדינות גדולות בגרמניה, השכר נשאר גבוה אך ההוצאות החודשיות מצטמצמות כמעט לחצי.

כמובן שהכל תלוי ברמת החיים שכל אחד בוחר לעצמו ובסוג העבודה, אבל בגדול רוב האנשים חוסכים כמעט 50% מהמשכורת שלהם. חשוב לציין כי שתי הערים: לונדון וברלין הן ערים אליהן מהגרים אנשים רבים מכל העולם, מה שהופך את שתיהן להטרוגניות, מגוונות, מפותחות בצורה בלתי רגילה ושתיהן מציעות אין ספור אפשרויות בתחומים רבים. כמות המסעדות, בתי הקפה, הברים וחיי הלילה הם רק חלק ממה ששתיהן מציעות. גם כאן חשוב לבדוק ולדאוג לנושאים כמו ויזה, התניידות, מגורים וכמובן ביטוח. סוגית הביטוח היא אחת מהחשובות בכל הנושא של רילוקיישן, שכן אם חס וחלילה משהו קורה ואתם לא מבוטחים, לא בטוח שהסכומים שתצטרכו לשלם נמצאים בחשבון הבנק שלכם. בלי ביטוח רפואי אתם פשוט לא מכוסים.

אז מהם הסעיפים שחשוב לבדוק כאשר אתם בוחרים ביטוח רפואי לחו׳ל?

  • השתתפויות עצמיות – עלות של השתתפות עצמית אצל רופא משפחה או רופא מומחה במקרים שונים.
  • טיפולי שיניים – רוב הביטוחים מכסים רק טיפול שיניים שנקרא ׳מצב חירום׳, אך חשוב לבדוק זאת קודם לכן.
  • סעיפי היריון – במידה ואתם טסים עם בת זוגתכם ומתכננים להביא בחו״ל ילד לעולם, בדיקת סעיפי ההיריון חשובים מאוד.
  • פינוי והצלה במידת הצורך בעיקר אם אתם עוברים לגור באחת ממדינות עולם שלישי
  • זמינות – בחירה בפוליסה שמספקת לכם שירות טלפוני זמין מהארץ 24/7, היא בגדר חובה.

כל מה שנשאר לנו זה לאחל לכם בהצלחה, הנאה מרובה ורילוקיישן פורה!

למידע נוסף על רילוקיישן באתר ישראלים בחו"ל.