מחפשים עבודה בפיננסים בדרג ניהולי? המשיכו לקרוא

אין זה סוג שבשנים האחרונות חל גידול עצום בכמות הנרשמים ללימודי מינהל עסקים תואר ראשון ותואר שני (MBA). בשנה האחרונה קרוב ל-12 אחוז מהנרשמים ללימודים אקדמיים נרשמו לתחום זה.

הגידול העצום חל הן בזכות פתיחתם של חוגי מינהל עסקים במגוון מכללות ברחבי הארץ וכן בגלל שהדרישה לבוגרי קורס זה עלתה, והאפשרות של בוגרים מסוג זה להשתלב בעולם העסקים הוא גבוה יותר.

במאמר זה נסביר אילו אפשרויות יש במסגרת לימודי MBA, מה לומדים וכיצד אתם יכולים להשתלב בלימודים אלו. אך לפני שנעשה זאת אנחנו רוצים להציג בפניכם את מגוון המקצועות אותם תוכלו ללמוד, במידה ותבחרו להירשם ללימודי מינהל עסקים תואר ראשון או תואר שני MBA, עם ובלי תזה.

כפי שציינו הדרישה כיום לבוגרי מינהל עסקים, הן תואר ראשון והן תואר שני היא גבוהה מאוד. זו הסיבה גם שתנאי הקבלה לתחום זה נחשבים מאוד גבוה והלימודים עצמם תובעניים. בוגרי תואר זה, יכולים להשתלב במגזר הציבורי, במשרדי ממשלה, בבנק ישראל ובחברות ממשלתיות. כמו כן הם יכולים לשלב במגוון תפקידים במגזר הפרטי, כולל תפקידים בדרג ניהולי, החל מניהול צוותים, דרך ניהול מחלקות, סניפים, שלוחות ועוד. בסופו של דבר, בוגרי התחום למדו אותו, במטרה להשתלב ביום מן הימים בדרג הניהולי.

מה לומדים במסגרת מינהל עסקים

במסגרת תואר ראשון לומדים את הבסיס הרחב של ניהול. החל משיעורים מעשיים בכלכלה, מתמטיקה וסטטיסטיקה ושיעורי תיאוריה בתחום הניהול, מערכות מידע, שיווק, משאבי אנוש ועוד. למעשה לומדים כל מה שצריך לדעת על ניהול ארגון, כולל המשק המקומי והכלכלה העולמית. זאת במטרה להכין את הסטודנטים לקראת מה שעומדים להתמודד איתו במסגרת תפקידי ניהול שונים אליהם הם יגיעו במהלך הקריירה שלהם.

במסגרת תואר שני, MBA, בוחר הסטודנט להתמחות בנושא מסוים שקשור לעולם הניהול. זה יכול להיות בכלים תיאורטיים וכן בכלים מעשיים. במסגרת התואר לומד הסטודנט משפט, חשבונאות, מדע ההתנהגות, שיווק ועוד תחומים וכלים בהם הוא יידרש להשתמש במסגרת עבודתו.

לטובת הסטודנט עומדת האפשרות לבחור במסלול מחקרי, כלומר מסלול עם תזה. אז הוא יוכל לחקור נושא מסוים מרבדים ברורים. במידה וייבחר הוא יוכל להתמחות בתחום זה או להשאירו בגדר זיכרון רחוק, רגע לפני שהוא יוצא לשוק העבודה.

חשוב להבהיר שבשני התארים, ניתן לשלב מינהל עסקים עם תחומים נוספים, דוגמא חשבונאות, כלכלה, משפטים, תקשורת ועוד. כך גם רמת ההתמחויות תעלה וגם רמת העניין בלימודים תגבר.

חשוב להבהיר לפני סיום, על מנת להשתלב בחברות במגזר הפרטי והציבורי ולהגיע לדרגי ניהול, לא מספיק ללמוד מינהל עסקים. חשוב להוכיח את עצמכם בלימודים, ליהנות מהמלצות, ולנסות ליצור כמה שיותר קשרים. כל אלה יעזרו לכם להשתלב ולהתקדם עד לעמדות הבכירות ביותר.