מיסי עירייה

מיסי עירייה אלו מיסים אשר עוברים לעירייה ומשמשים אותה לצורך מתן שירות לתושבים. באמצעות המיסים העירייה יכולה לבנות את התקציב שלה ולקבוע אלו שירותים יקבלו התושבים. השירותים אשר ניתנים בזכות המיסים הם רבים מאד ומבניהם:

  • שירותי חינוך – בניית גנים ובתי ספר, יצירת תשתיות הנדרשות לחינוך ומתן מענה כמו קייטנות.
  • פעילויות לגילאים שונים – בעזרת מיסי העירייה יוצרים פעילויות במרחב העירוני. פעילויות אלו יכולות להיות מותאמות לפי גיל (פעילויות לגיל הזהב, פעילויות לנוער, ילדים ועוד).
  • בידור – בחגים כמו למשל ביום העצמאות עיריות רבות מקיימות חגיגות ופעילויות מיוחדות שמטרתן לבדר את ציבור התושבים.
  • יצירת תשתיות – חלק מתקציב העירייה עובר ליצירת תשתיות כמו למשל פארקים, יצירת גינון ועוד.
  • שמירה על המרחב הציבורי – אחד הדברים הבסיסיים ביותר שנעשים בזכות המיסים הוא שמירה על המרחב הציבורי. בסעיף זה נכנסים פרטים שונים כמו למשל שירותי הניקיון, איסוף הפסולת, תיקונים ושיפוצים ועוד.

חובת תשלום מיסי עירייה

כל אחד חייב בתשלום מיסי עירייה כפי שנקבע במקום שבו הוא מתגורר. ישנן רשויות אשר יגבו את המיסים אחת לחודש ויש שיגבו אחת לחודשיים, אך אין זה משנה כל כמה זמן מתבצעת הגבייה, חשוב לדעת שהיא מתבצעת. אנשים אשר זכאים להנחות בתשלומי מס עירייה כמו נכים (או הורים לילדים נכים), אנשים בטיפולים רפואיים מורכבים ואנשים שקיבלו אישורי הנחה, יכולים לפנות לעירייה בצורה מסודרת לממש אותה.

מיסי עירייה

מי קובע את גובה המיסים

כל אחד יכול לבחון מהו גובה המיסים שידרש ממנו מדי חודש. גובה המיסים אינו קבוע בכל רחבי הארץ ויותר מכך, הוא משתנה גם בתוך הערים. כלומר, אנו יכולים לראות כי ישנן שכונות שהמגורים בהן יקרים יותר משכונות אחרות והכול באותו מרחב עירוני. עם זאת, הכלל שיש לזכור אותו הוא שהעירייה לא יכולה להעלות את גובה מיסי העירייה ללא אישורים נדרשים וללא הודעה לציבור. כלומר, כמעט תמיד אפשר לדעת מה יהיה גובה המיסים לאורך החיים באזור כשישנן כמובן עליות סבירות בתשלום מיסי עירייה שתואמות לעלייה במחייה. חשוב לדעת כי עלייה פתאומית שאינה מוסברת מחייבת התייחסות ואפשר לבחון אם היא חוקית או לא.