דברים שחשוב לדעת בטרם ביצוע השקעות נדל"ן

בשנים האחרונות מפנים הרבה מאוד אנשים את מבטם לאפשרויות השקעה שיהיו גם בטוחות וגם מניבות. בין האפשרויות הטובות ביותר ניתן למצוא השקעות נדל"ן שונות, אך יש לזכור דבר חשוב  ובעל משמעות. השקעה טובה צריכה להיות מבוססת על הכנה מקדימה, כמו גם על היכרות עם גורמים שונים שמובילים להצלחה.

בשורות הבאות נדבר על כמה דברים שחשוב לדעת לפני שמבצעים השקעות נדל"ן. בין היתר נדבר על משמעות המימון, ההון העצמי והמשכנתא. בנוסף נדבר גם על המשמעות המרכזית של מיקום הנכס, על התשואה הצפויה ביחס לאלמנט הסיכון (יחס סיכוי – סיכון) ועוד.

תוכן עניינים

אפשרויות מימון

משקיעים רבים שפונים לתחום הנדל"ן עושים זאת תוך שימוש באפשרויות מימון מגוונות. הדרכים הפופולאריות ביותר הן שילוב של הון עצמי ביחד עם הלוואת המשכנתא. כיום, יש לדעת שאחוז המימון שניתן לקבל באמצעות משכנתא איננו גבוה כבעבר. עם זאת, תנאי המשכנתאות נעשו טובים במיוחד לאור מצב הריבית במשק.

לפני כניסה להשקעת נדל"ן כדאי מאוד לעשות סדר לגבי אפשרויות המימון, ההון העצמי, מסלולי משכנתא אפשריים. רבים נוטים להתייעץ עם יועצי מימון ומשכנתאות כדי להבין יותר על האפשרויות השונות מבעוד מועד.

מיקום הנכס

דבר נוסף שחשוב לדעת לפני שמבצעים השקעת נדל"ן הוא מיקום הנכס המועדף. כאשר אנו מדברים על מיקום מועדף אנו לא מדברים על אזור מסוים שרק בו כדאי להתמקד. אנו סבורים שצריך לקחת בחשבון כמה אפשרויות, כמה אזורים שמגלמים בתוכם פוטנציאל משמעותי לשיפור והשבחה.

אזורים שנמצאים בתנופה, כאלה שצפויים למשוך אוכלוסייה חזקה, יכולים להיות מעולים למשקיעים. במקביל, גם אזורים הסמוכים לאוניברסיטאות, כאלה שעומדים לפתח בהם פתרונות תחבורתיים (רכבת, למשל) או אזורי מסחר ותעסוקה יהיו בדרך כלל טובים מאוד למשקיעים חכמים.

תשואה צפויה

כדאי לדעת שאפשרויות התשואה למשקיעים בנדל"ן מגוונות למדי. ישנם משקיעים שמוכנים לפנות לכיוון של עסקאות עם תשואה מוגדלת, אך עם סיכון מסוים בצדם. אחרים מעוניינים בהשקעה סולידית יותר, עם תשואה סבירה אך עם פחות סיכון. כדאי אף לדעת שישנן אפשרויות מעניינות לפיצול השקעה, בזכות חברות שעוסקות בהשקעות נדל"ן עם סף כניסה נמוך להשקעה משותפת.

הדבר החשוב שיש לדעת הוא שכדאי לחשוב היטב מהי רמת הסיכון שמוכנים לקחת ובהתאם לכך, להתייחס גם לתשואה. לרוב, עבור משקיעים מבוגרים יחסית, עדיפות השקעות נדל"ן פחות מסוכנות ואף סולידיות מאוד. עבור צעירים יותר, ניתן לפזר השקעות וללכת גם לכיוון של פרויקטים לטווח ארוך.