איך נקבע מחיר של ניתוח אף? הגורמים המשפיעים

ניתוח אף הוא ההליך הפלסטי הפופולרי ביותר בישראל, אלפי הליכים מסוגו מתבצעים מדי שנה באחת מעשרות מרפאות המומחים הפזורות ברחבי הארץ, ובהצלחה רבה. כיום, ובזכות התקדמות מרשימה של הרפואה האסתטית והטכניקות הכירורגיות המשמעות להשגתה, ניתן לערוך את הניתוח תחת סיכויי הצלחה גבוהים יותר, לצד משך החלמה קצר יותר באופן משמעותי לעומת העבר. הנתון הראשון לגביו אנשים שחושבים לעבור את ההליך מתעניינים הינו מחיר של ניתוח אף, שאלה שמורכבת ממספר רב של גורמים ונעה כמובן בהתאם למשתנים שונים. במהלך מאמר זה נפרוט בפניכם את אותם גורמים אשר אחראיים על עלותו של הניתוח, אך דעו כי אל לכם לבחור במנתח \ מרפאה אך ורק על סמך העלות שבצדם, אלא לשקלל מספר נתונים נוספים, קריאה מהנה.

מחיר של ניתוח אף – הגורמים המשפיעים

השתתפות הביטוח הרפואי: כיום ניתן ליהנות מהשתתפות כמעט מלאה של חלק מקופות החולים בעלותו של ניתוח אף, כמובן שהנתונים משתנים לסוג הניתוח (רפואי או אסתטי) וכן סוג הביטוח הרפואי שבידכם. בעוד בעבר ניתוח אף רפואי, ולא כזה הנעשה מטעמים אסתטיים, היה זה שזכה להשתתפות רבה יותר מצד הקופה, כיום ניתן ליהנות גם מהשתתפות הביטוח בכל אשר נוגע לניתוח מטעם אסתטיים הנעשה מבחירה, ולא מתוך הכרח של פגיעה רפואית במבנה האף המחייבת הליך רפואי.

מיקום גיאוגרפי: רבים אינם מודעים לנקודה זו, אך מחיר של ניתוח אף נקבע גם על סמך מיקומה הגיאוגרפי של מרפאת המומחה. בצדם של מנתחים ומרפאות הממוקמים באזור המרכז עלויות גבוהות יותר לעומת שיציעו לכם בפריפריה – הסיבה לכך היא לרב עלויות אחזקת מרפאה גבוהות יותר. אין להכליל ולחשוב כי במרכז הארץ טיב המומחים גדול יותר באופן כללי, אלא לבחור במנתח באופן אישי ומושכל, לצד שקלול נתונים המובאים בהמשך מאמר זה.

סוג הטכניקה: ניתן לערוך את ההליך בשתי טכניקות עיקריות: טכניקה פתוחה, וטכניקה סגורה, הנבדלות אחת מן השנייה בעיקר בהיקף החדירה הכירורגית, ומותאמת למטופל על פי נתוניו האישיים. יתרון השימוש בטכניקה הסגורה הוא שהניתוח מתבצע דרך שני חורים קטנים, ובכך למעשה ניתן ליהנות מסיכונים מופחתים שעתידים להתעורר במהלך הניתוח, לצד החלמה מהירה יותר באופן משמעותי לעומת הטכניקה הפתוחה.

היקף הצוות הרפואי: תלוי כמובן בנתוניו האישיים של המטופל, טכניקת הטיפול הנבחרת, יש לקחת בחשבון גם את עלויות הצוות הרפואי שעתיד להידרש במהלך הניתוח (רופא מרדים וצוות סיוע), וכן צורך אפשרי באשפוז למשך השגחה באם מתעורר מצוקה. יש כמובן צורך ללבן באופן מוחלט את נקודות אלו עם המנתח טרם ההליך, על מנת לקבל נתונים מדויקים אודות מחיר ניתוח אף בו אתם מעוניינים ובמטרה לא להיות מופתעים לאורך הדרך.

ניסיון וותק: כמובן שלניסיונו של המנתח השפעה ניכרת על מחירו של ניתוח אף. בעוד לא ניתן בהכרח להסיק כי עבודה "יקרה" תהיה איכותית יותר לעומת עבודה שהינה "זולה", אין אנו ממליצים על בחירה במנתח ובמרפאה לא מוכרים אשר מציעים לעבור את ההליך במחיר שהינו נמוך לכדי חשד לעומת הממוצע בשוק. הקפידו לבחור בחכמה במנתח \ מרפאה אשר הינם בעלי שם וכאלה המציעים לעבור את הניתוח בעלות שנחשבת לממוצעת בשוק.

מחיר של ניתוח אף נע בין 8,000 ל-12,000 ₪, תלוי כמובן בנתונים שונים ובעיקרם אלו המפורטים מעלה. חשוב לבצע השוואת מחירים מקיפה טרם ההליך בין מספר מנתחים ומרפאות מובילים. הקפידו לשקלל מספר נקודות הנוגעות לטיב המנתח \ מרפאה על מנת להגיע למסקנה המושכלת. התייעצו עם חברים ומכרים שעברו את ההליך, קראו ביקורות ברשת (אך קחו אותן בעירבון מוגבל) וקבעו פגישות ייעוץ והכרה אישיות עם מספר מנתחים, וזאת במטרה להכיר, להפחית את החרדה טרם הניתוח ולהבין את מהותו לצד משך ההחלמה שמתלווה אליו.