כל רואה חשבון בראשון לציון והסביבה צריך להיות בעל רשיון לעסוק בראיית חשבון בישראל

מהי מועצת רואי החשבון בישראל? מהו תפקידה? היכן היא פועלת ואת מי היא מייצגת? כל רואה חשבון, בכל רחבי הארץ, כולל רואה חשבון בתל אביב, באילת, רואה חשבון ראשון לציון ורואה חשבון מטולה, כפוף למועצת רואי החשבון.

מועצת רואי החשבון בישראל

המועצה מעניקה רשיון לעסוק בראיית חשבון בישראל והיא היחידה המסוגלת לאפשר זאת בארץ. באופן זה כל רואי החשבון עוברים דרכה, לא משנה מהו תפקידם בחברה, היכן למדו והיכן הם עובדים. רואה חשבון העובד בראשון לציון למשל חייב לקבל את רשיונו דרך המועצה. מדובר כמובן ברשיון לעבוד כרואה חשבון בישראל כאשר המועצה גם מפקחת על התמחותם של רואי החשבון. מלבד פעולות אלה בתוקף המועצה גם להפעיל הליכים משמעתיים במידת הצורך.

מי נמצא במועצת רואי החשבון בישראל

יושב הראש של המועצה מגיע לתפקידו דרך מנוי של שר המשפטים. את המועצה מרכיבים נציגים ממוסדות שונים כמו נציגי הממשלה, נציגים של האקדמיה, נציגים של לשכת רואי החשבון, נציגי הבנקים ונציגים של הרשות לניירות ערך. מלבד זאת חברים בועדה כוללים גם נציג בנק ישראל, במינוי המפקח, נציג של רשם האגודות השיתופיות, נציג של רשם החברות, נציג של שר האוצר וכן שישה רואי חשבון. את המינוי שלהם מכתיב שר המשפטים. בכפיפות המועצה גם רואה חשבון מראשון לציון.

סמכויות מקצועיות

אין בידי המועצה של רואי החשבון סמכות מקצועית בערי הארץ והיא אינה יכולה לקבוע כללים בחשבונאות, כללים בביקורת או חוקים בתחום. בסמכות המועצה לשלול זמנית רשיון של רואה חשבון ראשון לציון למשל, לשלול באופן קבוע את רשיונו, לנזוף בו ולהטיל קנס כספי.

מחפש רואה חשבון ראשון לציון?

במידה ואתה עצמאי, פרילנסר או בעל חברה, והינך זקוקה לעזרה של רואה חשבון בעיר ראשון לציון, חשוב לוודא כי בידו רשיון לעסוק בתחום ראיית חשבון. תחום זה הינו תחום רחב באופן יחסי, רואי חשבון יכולים לעבוד בתפקידים שונים כמו מנהל כספים, ביקורת של חשבונות, הם יכולים גם לעבוד כחשבים ולעבוד ככלכלנים וכן לעבוד כיועצים פיננסים בחברות שונות. בנוסף לכך רואי חשבון רבים עובדים במס ההכנסה ובחברות הביטוח. מספר מהם מועסקים במשרדים של ראיית חשבון וכן דרך המדינה.