כל המידע על תאורת לדים

ודאי שמעתם את המושג. אולי גם שמעתם חוות דעת ממקורות שונים. אנו שמחים לעשות קצת סדר בדברים ולספק לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על תאורת לדים.

מהי תאורת לדים?

ראשית נסביר מהי נורת לד. מקור המילה הוא בשפה האנגלית. מדובר בראשי תיבות של המילים: Light Emitting Diode. מדובר בטכנולוגיה חדשה יחסית של תאורה. טכנולוגיה זו מאפשרת הפצת אור רב מנורה קטנה והיא ממשיכה להתפתח ללא הפסקה וכל הזמן ניתן לראות חידושים בתחום, אשר ממשיכים לאפשר למשתמשים בנורות אלו ליהנות מיתרונות ויכולות נוספים שלהן.

יתרונות נורת הלד

לתאורת לדים יתרונות ברורים רבים על פני נורות הלהט הטובות והישנות ודומותיהן:

  • צבעים – נורות הלד מגיעות בשלל צבעים. דבר, המאפשר "משחק" עם צבעי התאורה בבית ומחוץ לו.
  • אריכות ימים – נורת לד יכולה לעבוד בין 15-50 אלף שעות, אשר מהוות עשרות אחוזים יותר מאורך חיי נורות מסוגים אחרים. תכונה, אשר חוסכת מכם לרכוש נורות חדשות בתדירות גבוהה.
  • חום – תאורת לדים איננה פולטת חום כמו נורות ליבון לדוגמה. תכונה זו מאפשרת שימוש בנורות לד רבות ללא חשש מחימום יתר של החדר, בו הן נמצאות.
  • חיסכון – נורת לד היא החסכונית ביותר בחשמל מבין כל הנורות בעשרות אחוזים. בנוסף, היות שהיא איננה פולטת חום, היא לא דורשת הפעלה של אמצעי קירור בעיקר באקלים הארץ-ישראלי החם.
  • איכות הסביבה – הנורה איננה מכילה חומרים רעילים ואיננה מזהמת את הסביבה גם לאחר השלכתה אל האשפה.

כלומר, נורת הלד יכולה לחסוך לכם בחשבון החשמל וגם מבחינת תדירות הרכישה שלה וכמו כן, היא ידידותית לסביבה ומאפשרת שהייה נעימה במחיצתה הן בשל שלל הצבעים, בהם ניתן לרכוש אותה והן בשל העובדה שאיננה פולטת חום לסביבותיה.

אפשרויות שימוש

תאורת לדים מתאימה לשימושים רבים כגון: מנורת שולחן, תאורה בתוך ארונות או בקירות ותקרות מגבס וגם לשימושים מסיביים יותר כגון הארת שלטי חוצות וכדומה. כמו כן, ניתן להשתמש בה גם כתאורת רחוב ותאורת חירום וגם כמובן, במנורות הקלאסיות, שנמצאות בכל בית.