איך לסחור בבורסה מהבית?

איך לסחור בבורסה מהבית? היא אחת השאלות ששואל את עצמו כל מי שמעוניין להתחיל להשקיע בשוק ההון. עד לפני מספר שנים לא רב, כל מי שרצה להשקיע בשוק ההון נאלץ לגשת לסניף הבנק שלו, לחכות בתור לפקיד ההשקעות ולבקש מהפקיד ייעוץ לגבי השקעה בבורסה.

לשיטה הזאת היו הרבה מגבלות, ראשית זמינות נמוכה וכמובן ומגבלת שעות העבודה של הבנק ושל המסחר בבורסה. לכן כשרבים שאלו את עצמם איך לסחור בבורסה מהבית? הם התכוונו כיצד נוכל לסחור מתי שבא לנו ובמהירות מבלי לצאת מהבית וללכת לבנק.

הבעיה היתה לא רק מגבלת השעות, אלא גם שלפעמים זמן התגובה הפיננסית לאירועים כלכליים או פוליטיים, חייב להיות מהיר מאד. אם  מתרחש משבר פוליטי או פורצת מלחמה, משקיעים לא יוכלו להמתין עד למחרת כשסניף הבנק נפתח, כדי לרכוש למשל דולרים, הם פשוט יחמיצו את השעה, כי שער הדולר יעלה במהלך הלילה בעולם וההשקעה לא תהיה אטרקטיבית.

לכן השאלה איך לסחור מהבורסה בבית קיבלה ביטוי בצורך המתגבר מהשטח, בכלי יעיל שיהפוך את המסחר לקל יותר. צורך זה  דחף את חברות ההשקעה ואת בתי התוכנה לייצר פלטפורמת מסחר זולה וזמינה לכל משקיע, שבעזרתה ניתן יהיה לבצע פעולות מסחר בבורסה מבלי להזדקק לפקידי הבנק או לבית ההשקעות.

כל מי ששואל את עצמו איך לסחור בבורסה מהבית?, יכול כיום לפנות לאחת החברות העוסקות במסחר האינטרנטי, לדוגמא – iMarkets, לפתוח בתוך דקות חשבון מסחר, להפקיד סכום של כמה מאות דולרים, ובתמורה הוא מקבל למחשב האישי שלו את תוכנת המסחר ואת ההדרכה הצמודה, עם כל ההסברים הנדרשים, והוא עצמו יכול לתת את פקודות הקניה והמכירה, בדייקנות, במהירות וללא עיכובים שפוגעים באטרקטיביות ההשקעה, כלומר אם החלטת שזה הזמן לרכוש לירות שטרלינג, הרי שבתוך מספר שניות וכמה קליקים פשוטים, קנית את כמות הלירות שטרלינג שרצית.

נכון שגם הבנקים מספקים תוכנת מסחר שמאפשרת למשקיע לסחור בתיק ניירות הערך שלו, אבל סוג זה של מסחר מוגבל רק לבורסה בתל אביב ורק לשעות העבודה והמסחר כלומר מהבוקר עד אחר הצהריים.

לעומת זאת תוכנות המסחר של חברות המסחר הבינלאומיות, מאפשרות למשקיעים לסחור בשוק ההון העולמי, כלומר לבצע פעולות מסחר במשך כל שעות היממה סביב השעון, גם כשהבורסה בתל אביב סגורה. יתרה מכך תוכנת המסחר הזאת מאפשרת למשקיע לסחור במאות סוגי נכסים פיננסיים, אם באופציות, מניות, איגרות חוב או במדדים, במטבעות זרים ואפילו בסחורות ממש כמו קפה קקאו או נפט וזהב, מה שכמובן לא אפשרי במסחר דרך הבנקים.

בנוסף לכך המסחר בשוק ההון העולמי מאפשר גם שימוש נרחב בכלים פיננסים מתקדמים כמו למשל מכירה בשורט של ניירות ערך, מדדים, מטבעות או סחורות – כך שניתן לנצל גם מגמת ירידות לצורך עשיית רווחים.

בסיכומו של דבר השאלה איך לסחור בבורסה מהבית, הפכה בשנים האחרונות להיות פשוטה, מובנת וקלה, והיא מחייבת אך ורק התקשרות עם חברה שתספק את הכלים לביצוע המסחר.