למה אתם צריכים מקרר משרדי?

האמת היא שאם הייתם שואלים אותי את השאלה המופיעה בכותרת לפני שנה וחצי, רוב הסיכויים שהייתי עונה לכם בפשטות שאתם לא באמת צריכים מקרר משרדי.

נעים מאוד, קוראים לי מוטי, אני בן ארבעים ושבע ורוב החיים שלי עבדתי במשרדים במחלקת הנהלת חשבונות. כמו כן חשוב לציין שבאף לא אחד מהמשרדים האלו היה מקרר משרדי. היום לעומת זאת, אני חייב לכתוב לכם שאני תומך נלהב של מקררים משרדיים ואני מאמין שאף משרד לא יהיה שלם בלי מקרר משרדי אחד לפחות.

אהבה שהתחילה בקנאה

האמת היא שסיפור האהבה שלי עם המקררים המשרדיים התחיל בכלל כמו חלק ניכר מסיפורי האהבה הגדולים, על רקע של קנאה. אתם מבינים, המשרד ששוכן מעבר למסדרון המחבר בין המשרד שלנו למעלית, התחדש במקרר משרדי לפני כשנה וחצי. אני זוכר שזה גרם לי לחשוב שהעובדים במשרד הזה פשוט מבזבזים את הכסף שלהם. מעבר לזה – הם בזבזו גם לא מעט אנרגיה בחיפושים אחר המקרר האידיאלי ובדיונים אודות המקרר שיספק את הצרכים של כול העובדים.

בקיצור ולעניין, ביום שבו הם חנכו את המקרר החדש, השמחה במשרד שלהם הייתה כה רבה, עד שגם העובדים במשרד שבו אני עובד החלו לחשוב שאולי מקרר משרדי יוכל לשדרג את סביבת העבודה שלנו. אני כמובן התנגדתי וזאת כיוון שאני מאמין שמקרר זה מוצר חשמלי חשוב מאין כמוהו, אבל לא עבור המשרד אלא עבור הדירה שלך. מאחר ואני לא מתקלח במשרד ולא הולך לישון במשרד, הרי שאין שום סיבה בעולם שאעשה שימוש במקרר במשרד.

איפה היית כל חיי?

החברים שלי לעבודה לא כל כך הסכימו איתי ואחרי הרבה ויכוחים ודיונים הוחלט שכל אחד מהעובדים במשרד יתרום את חלקו לעניין ויחד נרכוש מקרר משרדי לטובת כולנו. אמנם באופן אישי שנאתי את הרעיון, אבל יותר מכך שנאתי להיות משבית השמחות המשרדי, אז בלית ברירה תרמתי את חלקי ותוך פחות משבועיים הגיע למשרד המקרר החדש שעורר מן הסתם לא מעט התלהבות.

אני לא יכול לכתוב לכם שזו הייתה אהבה ממבט ראשון, אבל לא חלף שבוע ופתאום הרגשתי שהרבה יותר כיף לי להגיע לעבודה. נכון, אין מאושר ממני כשיום העבודה מסתיים וכשהשעון שוב מסמן לי שהגיע הזמן ללכת הביתה, אבל מאז שיש לנו מקרר משרדי, האווירה במשרד פשוט נעימה יותר, אטרקטיבית יותר ולא אגזים אם אכתוב שנינוחה יותר. לא חלפו שבועיים תמימים מהיום שבו הגיע המקרר החדש בטרם התחלתי לשאול את עצמי – איך לא חשבנו על זה קודם?

אז למה באמת?

אז למה אני מאמין שאתם צריכים מקרר משרדי? אני אכתוב לכם בדיוק למה – כי הוא גורם למשרד להרגיש טיפה כמו בבית ולמעשה אין בכך שום דבר רע אלא להפך. בנוסף לכך בזכות המקרר אתם יכולים לשמור את החלב שלכם בקירור כך שכבר אין צורך להסתפק או יותר נכון להתפשר ולשתות קפה מהמכונה האוטומטית.

אם לא די בכך, הרי שליד המקרר נרקמות שיחות מעניינות שנוגעות למנות המיוחדות שכל אחד מאתנו מביא לעבודה ומעבר לכול זה – אני סוף סוף יכול להביא למשרד אוכל שדורש קירור ללא חשש שמא יתקלקל. אין ספק שמדובר על יופי של דרך להתפנק בעבודה, לחסוך לא מעט כסף על ארוחות בחוץ ולהכיר צדדים נוספים בקולגות שלכם. ועל כך נאמר: יפה שעה אחת קודם.