חדשנות ארגונית

חדשנות ארגונית היא גישה ארגונית אשר מתייחסת ליכולת של הארגון להיות חדשני. היום, כשהלקוחות ביקורתיים ויודעים כי יש לפניהם אפשרויות לעבור בין הארגונים השונים,  חייב כל ארגון לחדש ולרענן את השירותים והמוצרים השונים שלו. הדרך לעשות זאת עוברת דרך פיתוח היצירתיות בארגון, ניהול המקדם חדשנות ויצירת תקשורת טובה בתוך הארגון. התוצאה של החדשנות בתוך הארגון תהיה לרוב התעניינות מצד הלקוחות, הגעה של לקוחות חדשים ושמירה מתמדת על מעמד גבוה מבין המתחרים.

חדשנות ארגונית עוברת דרך פיתוח יצירתיות

טיפוח היצירתיות בארגון היא חלק בלתי נפרד משמירה על חדשנות ארגונית. היצירתיות יכולה להביא לארגון רעיונות חדשים שיתבטאו בשירות טוב יותר, מוצרים רלוונטים חדשים וארגון פנימי יעיל יותר. על מנת להשיג את כל אלו יש לפתח את הארגון כולו על ידי שימוש באמצעים כמו:

  • הקשבה – הקשבה בארגון מתבטאת בדרכים רבות כולל הקשבה לעובדים, הקשבה למנהלים וכמובן ללקוחות. ניתן ללמוד את אמנות ההקשבה וניתן ליצור סביבה ארגונית שמוכנה לקבל רעיונות חדשים.
  • טיפוח יצירתיות – עידוד היצירתיות אצל כל המעורבים בארגון ללא כל קשר לתפקידם. מאוחרי רעיון זה עומדת הגישה שכל אחד בארגון יכול להביא את הרעיון החדשני הבא וחשוב שכל המעורבים בארגון יהיו מוכנים לאמץ רעיונות חדשים.
  • תהליכי עבודה – לימוד תהליכי עבודה אשר מעודדים יצירתיות הם חלק בלתי נפרד מיצירת חדשנות ארגונית וקבלת מערכת ארגונית מתקדמת. ארגון אשר עובד בתהליכים נכונים והנהלים שלו מעודדים חדשנות, יצירתיות והקשבה, יכול ליצור את הקדמה.

סדנאות ליצירת חדשנות ארגונית

פעמים רבות יש ליצור את החדשנות הארגונית ובמיוחד בארגונים אשר מרגישים שיש צורך לרענן בהם את הפעילות מבלי לשנות את הצוותים. באמצעות סדנאות יכולים אנשי המפתח בארגון לקבל כלים אותם יוכלו להטמיע אצל העובדים. הסדנאות לרוב יהיו חווייתיות ויעבירו את המסר לשיפור התקשורת בארגון וטיפוח היצירתיות כשהמשתתפים עוברים חוויה שאת מסקנותיה הם יכולים להעביר הלאה לשאר העובדים. הסדנאות כולן מועברות על ידי אנשי מקצוע אשר מומחים ביצירת חדשנות בארגונים. כל ארגון יכול לעבור סדנה לעידוד חדשנות בארגון ולאמץ את הכללים בהתנהלות היום יומית שלו.