סקרים מוכיחים: העלאה אינה מגבירה את הנאמנות של המועסק למעסיק

סקרים מלמדים על ירידה בנאמנות של מועסקים למעסיקים ועל כך שלא רק הכסף קובע. אחת הסיבות לכך היא שגם המעסיקים אינם נאמנים למועסקים, בעיקר אחרי המיתון.

מחקר של חברת Randstad  שבוצע בקרב עובדים קנדים מצא שעל אף שמחצית מהמשיבים אמרו שיש להם "משרה מושלמת", 65% יעזבו לטובת משכורת גבוהה יותר או הזדמנויות פיתוח קריירה טובות יותר. מומחים אומרים שעובדים מרגישים נאמנות פחותה למעסיקיהם גם כאשר מוצע להם תשלום גבוה יותר.

"לעתים קרובות אנשים חושבים שמדובר רק בכסף, אבל תשלום הוא רק אחד מהדברים שחברות מתוחכמות יסתכלו עליהם," אמר ל-Canadian Press דיוויד סיסונס, סן נשיא ב-Hay Group. לדבריו הזדמנויות טובות יותר, סביבת עבודה, ניהול ואיזון בין חיים לבין עבודה משפיעים יותר מאשר כסף בשכנוע מועסקים להישאר ובשמירת רמת מעורבות גבוהה אצלם. עם זאת, מעסיקים נאבקים עדיין בנורמליות החדשה. במהלך המיתון ואחריו, עובדים נאלצו להישאר זמן ארוך יותר במשרות (4.6 שנים בממוצע נכון ל-2012) בהשוואה למה שהיה לפני 10 או 20 שנים. סקר של CareerBuilder מינואר 2014 מצא ש-21% מהעובדים האמריקאים רצו לשנות את משרותיהם בשנה הבאה. זהו השיעור הגבוה ביותר מאז 2008.

נאמנים לעצמם

אם עובדים נאמנים פחות למעסיקיהם מכפי שהיו בשנים קודמות, אז גם המעסיקים מראים נאמנות מופחתת למועסקיהם. 23% מהמועסקים פוטרו במהלך המיתון, על פי נתוני מרכז Heldrich לפיתוח כוח העבודה באוניברסיטת Rutgers. ל-79% מהעובדים יש בן משפחה, חבר או מכר שפוטר באותה תקופה.

הלקח פשוט, אומרת ג'ן לוקוואלדט האבלי מ-PayScale: הנאמנות היחידה שעובדים יכולים להרשות לעצמם היא נאמנות לקריירה שלהם. לא מפתיע אם כן שהם לוקחים זאת ללב ומחפשים את ההזדמנויות הטובות ביותר האפשריות במקום להיצמד למעסיק שלהם. אחרי הכול, לא סביר שהם יתוגמלו על הישארות באותה משרה למשך 40 שנים ויקבלו שעון זהב בפרישה.