מחקר מוכיח: אדיבות מקדמת אתכם במקום העבודה

חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד סבורים שנחמדות, חמלה ומחילה הן התנהגויות שעשויות לקדם את העסק וגם אתכם אישית במקום העבודה.

אלן דג'נרס נוהגת להגיד "תמיד תהיו נחמדים אחד לשני." נראה שהמדע מגבה אותה. בת' טיילור מ-PayScale מונה כמה תפיסות שגויות לגבי נחמדות, למשל שמי שנוטה לסלוח הוא אדם חלש, שחמלה עצמית גורמת לנו לעצלנות והשקעת אנרגיה בנחמדות כלפי הזולת גורמת לנו להישחק. מה אומרים החוקרים?

בית הספר לעסקים של אוניברסיטת סטנפורד פרסם טקסט שכותרתו "The Psychology of Kindness in the Workplace" (הפסיכולוגיה של החביבות במקום העבודה), והוא מעין סיכום של כנס בנושא עסקים וחמלה, שבו הסבירו חוקרים מדוע תרבות של דאגה הדדית וחמלה חיונית במקום העבודה. למשל, סליחה על טעות שעשה עובד נתפסת על ידי אחרים כמנהיגות טובה. אם אתם רוצים להתקדם לעמדת מנהיגות, נוקשות ביחסיכם עם הזולת עלולה לעקב אתכם. ההפך מסליחה הוא שמירת טינה. ג'יי נראיאן, אחד ממשתתפי הכנס, מתאר את החמלה כתרמיל כבד שמושך אתכם למטה ומקשה עליכם את הטיפוס במעלה הגבעה. עבור שומרי הטינה הגבעה תלולה במיוחד. המסקנה היא שמחילה על טעויותיהם של אחרים טובה יותר לכולם וטובה יותר עבור העסק.

שתי מחמאות ותיקון אחד

ביקורת בונה היא דבר חשוב, אבל חשוב לא פחות לזכור לתת מחמאות ולא רק לתקן ולהעיר – זה נחמד יותר וגם מגביר את התפוקה. מנהלים שרק מתקנים טעויות, סביר יותר שיפגעו בהתלהבותם של המועסקים. מינון של שתי מחמאות ותיקון אחד גורמים לאנשים לחוש שאתם רואים את הצדדים הטובים שלהם ומנסים לעזור להם להשתפר. כך סביר יותר שהם ינסו לרצות אתכם. במקום שתהיה תחושה של שחיקה מנחמדות לאחרים, כולם מרגישים אנרגטיים יותר.

נחמדות כלפי עצמכם עשויה לתרום להצלחתכם. הלקאה עצמית על כל טעות שעשיתם אינה מועילה, במקום זאת סלחו לעצמכם ובדקו את הטעויות שעשיתם במטרה להשתפר. התבוננו בנקודות החוזק שלכם והיבנו מהן. אנרגיה המושקעת בכעס על עצמכם רק תדכא אתכם. דאגה לעצמכם ודאגה לזולת הולכות יד ביד. אתם יכולים לפתח התנהגויות עקביות של חביבות וכבוד כלפי אחרים, כמו גם זיהוי נקודות החוזק, לא רק נקודות התורפה של האנשים במקום העבודה שלכם.

האווירה הרגשית במשרד מגיעה מלמעלה, ממש כמו התרבות הארגונית. אם המנהלים כעוסים או גסי רוח, אנשים יושפעו רגשית באופן שלילי. סשן של שעה אחת על נחמדות במקום העבודה לא ישנה דבר אלא אם המנהלים משקיעים מאמץ בהשתנות.

כפי שמציינן החוקרים מסטנפורד, חביבות חשובה במקום העבודה, ותרבות של חמלה ונחמדות מובילה לתפוקה רבה יותר ולתרומה רבה יותר של חברי הצוות והעובדים.