איך לחסוך כסף לילדים

אין דבר שכולנו רוצים יותר מאשר להעניק לילדים שלנו עתיד כלכלי טוב. לכל הפחות, אנחנו רוצים להעניק להם סכום כסף חד פעמי, אותו יוכלו למשוך בבגרותם ולעשות בו שימוש כרצונם – ללימודים, לחתונה, לפתיחת עסק וכדומה.

אם אתם שואלים את עצמכם איך לחסוך כסף לילדים שלי – צריך לדעת כי על מנת להשיג זאת יש צורך בתכנון פיננסי מוקדם, עוד בשלב בו הילדים צעירים וקטנים. בהנחה שאנחנו מדברים על חיסכון של 15 שנים, בואו ונראה כיצד ניתן לחסוך כסף לילדים.

תוכן עניינים

נדל"ן

מה לא נאמר על שוק הנדל"ן – בועה שעומדת להתפוצץ, מחירים מופקעים, חוסר אמיתי בביקושים וכדומה. עובדה היא שהשקעה בנדל"ן היא השקעה משתלמת במיוחד, ולכן היא כל כך פופולרית בישראל ובכל רחבי העולם. הבעיה היא שאתם זקוקים לסכום כסף ראשוני יחסית גדול על מנת לרכוש נדל"ן. כמובן שאפשר להיעזר במשכנתא, אבל בסופו של דבר זה תלוי בכם ובמצב הכלכלי שלכם. מה שבטוח הוא שרכישת דירה לילדים היא השקעה נהדרת – גם כלכלית וגם פרקטית, במידה והדירה נמצאת במיקום בו סביר להניח שהילדים ירצו לגור כשיהיו גדולים.

כמה הון עצמי צריך לדירה

תוכנית חיסכון

זהו אולי אפיק ההשקעה הבטוח ביותר, אך גם הסולידי ביותר. הילדים שלכם לא יהיו מליונרים מתוכנית החיסכון שפתחתם להם בגיל 5, אבל בטוח שהם יקבלו הרבה כסף, ולא פחות ממה שאתם הפקדתם להם. זהו אפיק השקעה יציב, אשר יכול להביא לרווחים יפים לאחר תקופות ארוכות, ובמידה ומצמידים את התוכנית לאחד המדדים הפופולריים – מדד הנדל"ן, שער הדולר או מדד המחירים לצרכן.

להשארת פרטים על תוכניות חיסכון, ליחצו כאן >>

רוצים משהו יותר אגרסיבי אך גם עם סיכון מסוים? אולי מתאים לכם ניהול תיקי השקעות >>

פוליסה פיננסית

פוליסה פיננסית זהו אפיק השקעה פחות מוכר כיום בישראל, אם כי הוא מאוד פופולרי במקומות אחרים בעולם. מדובר למעשה בתוכנית חיסכון אשר ניתנת להתאמה אישית מבחינת אפיקי ההשקעה הנבחרים. ניתן למשל לבחור במסלולים סולידיים יותר, כגון אג"חים ממשלתיים, או במסלולים מסוכנים מעט יותר כגון מסלולי מניות. מה שבטוח הוא שהפוטנציאל לרווח הוא גדול הרבה יותר. בנוסף לכך, פוליסה פיננסית מאפשרת גמישות בהפקדת הכספים. ניתן להפקיד כספים באופן חד פעמי או בהפקדה מידי חודש. גם משיכת הכספים היא קלה ונזילה יותר מאשר אפיקי השקעה אחרים.

לסיכום

אז איך לחסוך כסף לילדים? סקרנו קצת רק חלק קטן מהאפשרויות העומדות לפניכם. כמובן שלאמיצים יותר מבינכם יש גם אפשרות להשקיע בשוק ההון ועוד מגוון דרכים, סולידיות יותר או פחות. הכי חשוב – זה להתחיל כמה שיותר מוקדם. בהצלחה!