בחירת יועץ משכנתא

אנשים שקונים דירה יכולים לעשות את זה נכון או לטעות בדרך בגלל חוסר הבנה של שוק ההון המורכב של ימינו. הבנקים אינם מקלים עליכם למרות היועצים שהם מעמידים לרשותכם, משום שבסופו של דבר הבנק רוצה להרוויח והמשא ומתן תמיד ייטה לטובתם. מי שאינו מורגל בקבלת החלטות פיננסיות ואינו מבין כלל בתחום זה רצוי שייקח לו יועץ משכנתאות ולו רק כדי להוליך אותו במבוך של המונחים הפיננסיים שכרוכים בכך. אם מעולם לא נטלתם הלוואה, אינכם יודעים מהי ריבית, מהו פריים, מהם המודלים והלוחות של ההחזרים שלפיהם הבנק מחשב את ההחזרים שצפויים לכם, מומלץ לא לעבור זאת לבד למרות שגם יועץ משכנתאות גובה מחיר. בסופו של דבר, השורה התחתונה של המאזן תוכיח שנחסכו מכם הרבה יותר כספים מאשר אלו הייתם עושים לבד את כל העבודה.

ניהול משא ומתן על ידי יועץ משכנתאות מבטיח לכם כמה דברים:

  • הבנה טובה יותר של ההתחייבויות שתיקחו על עצמכם לשנים רבות, יחד עם הסברים על כל המונחים שמרכיבים את העסקה הגדולה בחייכם. קחו בחשבון של עשירית אחוז שנראית זעירה על הנייר משמעה מאות ואלפי שקלים בפועל בחישוב של שנות המשכנתא לעתיד.
  • ניהול עבודת הניירת שלכם על ידי מומחה שיודע למלא אותם נכון ולחסוך לכם זמן, סירובים ודחיות באישורים השונים למשכנתאות וגם להשגת הון עצמי לקניית הדירה. לפעמים אין הזדמנות שנייה לבקש את הכסף שתרצו ולכן עדיך למקסם את הסיכוי שתיענו בחיוב מיד.
  • כל משכנתא טובה בנויה מתמהיל נכון של מסלולי החזר, סיכונים בדרגות שונות שמותאמות לכם, לאורח חייכם ולרמת ההכנסות שלכם. למרות שבוודאי שמעתם על כך שלא מומלץ להגיע למצב של החזר גבוה משליש מההכנסה שלכם, עדיין רצוי שיהיה מי שידאג לכך מבלי שתגיעו למצב שההחזרים יתפחו עם השנים משום שלא ידעתם מה לבקש.
  • עלויות ההחזרים יכולות להשתנות עם השנים ולתפוח. במקרים כאלה יועץ משכנתא יוכל גם להזהיר אתכם מהתפתחויות במשק ולציין מהי הנקודה שבה תוכלו לבקש מחזור משכנתא כדי להקטין עלויות. המסלול שיתווה לכם יהיה בטוח ביותר.
  • יועץ משכנתא, כמו זה שתמצאו בקישור כאן, מנהל עבורכם את המשא ומתן עם הבנק ולכן יכול להשיג לכם את החוזה הטוב ביותר שתוכלו לקוות לו.